تهران واش

۲۸۸۴ ۴۴۵۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۵۳۷۵ ۲۲۹۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۱۲۱۴ ۹۳۸ ۰۹۱۲

شماره همراه

* شستشوی مبل پارچه ای *

شستشوی مبل پارچه ای

شستشوی مبل پارچه‌ ای مسئله‌ ای است که ذهن اکثر افراد را به دلیل کثیف شدن پارچه به خود مشغول می‌ کند. مبلهایی که در بازار وجود دارد با پارچه ای مختلفی دوخته شده اند از این رو خدمات مبل شویی در منزل با توجه به جنس آن میتواند مختلف باشد که در نحوه تمیز کردن آن تاثیر میگذارد.

زیرا مبلمان جزو یکی از لوازم پرکاربرد در منازل به حساب می‌ آیند و اکثر آن ها دارای متریال پارچه ای هستند. پارچه از جمله متریال هایی است که وقتی کثیف شود و یا دچار لک و آلودگی شود، به راحتی پاک نخواهد شد و تمیز شدن آن اصول خاص خود را دارا می باشد. برای مثال لوازم چوبی با یک دستمال مرطوب یا یک شوینده به راحتی تمیز می شوند. اما شستشوی مبل پارچه ای به این سادگی نیست به همین علت شرکت‌ های مختلفی وجود دارند که به خدمات شستشوی مبل پارچه ای می پردازند و می‌ توانند این گونه از مبل ها را با روش های نوین و دستگاه‌ های پیشرفته شستشو دهند.

شستن مبل در خانه:

شاید میزان آلودگی موجود روی دسته مبل پارچه‌ ای زیاد نباشد و بتوان آن را در خانه شستشو داد.

اما شستشوی مبل در منزل هم اصول و مراحل خاص خود را دارد. در ادامه این اصول را به شما یادآوری می کنیم تا اگر قصد شستشوی مبل پارچه ای در منزل را دارید، بتوانید با استفاده از این مراحل به بهترین شکل ممکن مبل خود را شستشو دهید.

شستشوی مبل پارچه ای

تمیز کردن گرد و غبار روی سطح مبل:

در اولین مرحله باید گرد و خاکی که روی سطح مبل وجود دارد را تمیز کنید و این کار را با استفاده از یک جاروبرقی انجام دهید. تا هرگونه گرد و غبار و آشغال های ریزی که روی سطح مبل وجود دارند از بین بروند. در این مرحله این سعی کنید درز های مبل را هم به خوبی نظافت کنید.

برس کشی:

در مرحله ی بعدی با یک برس سطح مبل را نظافت کنید تا گرد و غبار هایی که روی سطح مبل چسبیده اند و با جاروبرقی از بین نرفتند، تمیز شوند.

استفاده از پرزگیر:

با استفاده از پرزگیر می توان هرگونه پرز و آلودگی روی سطح را از بین برد. به خصوص اکثر افرادی که دارای حیوانات خانگی در منزل خود هستند بهتر است که با دقت بیشتری از پرزگیر استفاده کنند تا پرز موی بدن حیوانات هم تمیز شوند.

نظافت قسمت هایی که پارچه ای نیستند:

اسکلت مبل معمولا جنس فلزی و چوبی دارد. باید در این مرحله قسمت های غیر پارچه ای مبل را با استفاده از یک دستمال، نرم و تمیز کنید و سطح چوب یا فلز را کاملاً نظافت کنید. اگر از مواد شوینده در این مرحله استفاده می کنید، نهایت دقت را داشته باشید تا مواد شوینده روی پارچه های مبل چکه نکنند.

بررسی برچسب های روی مبل:

روی سطح مبل ها برچسب های مختلفی وجود دارند که این برچسب ها نشان دهنده ی دستورالعمل مراقبت و شستشوی مبل می باشند. تا بر همین اساس افراد بتوانند مبل خود را نظافت کنند و شستشو دهند.

W: این برچسب نشان دهنده ی این است که مبل فقط باید با آب خالی و بخار آب نظافت شود.

Ws: وجود این برچسب نشان می‌دهد که نظافت مبل باید با محلول پایه آب و مواد شیمیایی انجام شود.

S: اگر مبل شما دارای این برچسب است، باید بدانید که تمیز کردن مبل باید به صورت خشک کردن انجام شود و زیاد از مواد مرطوب استفاده نکنید.

O: این برچسب یعنی موادی که در الیاف مبل پارچه ای شما به کار رفته شده است ارگانیک هستند و به همین علت نباید از شوینده های قوی استفاده شود و بهتر است که مبل فقط با آب سرد شستشو داده شود و اصلاً با آب گرم برخورد نداشته باشد.

X: این حرف نشان دهنده ی این است که مبل باید با برس و جاروبرقی تمیز شود و بعد از آن با شامپوی مخصوص شستشوی مبل سطح مبل شستشو داده شود.

لکه گیری:

یکی دیگر از مهم ترین مراحلی که برای شستشوی مبل پارچه ای باید در نظر داشت که لکه گیری می باشد. قبل از شستشو باید تمام لکه های روی مبل تمیز شوند و هر لکه برای پاک شدن نیازمند روش خاص خود می باشد.

 اما به طور کلی اگر قصد شستشوی مبل در منزل را دارید می توانید برای لکه گیری از محلول آب و سرکه ی رقیق استفاده کنید و این محلول را روی لکه ها اسپری کنید و پس از آن با یک دستمال نخی و نرم آن را پاک کنید.

همچنین بخوانید از مبل شویی با دستگاه

استفاده از بخارشور برای مبل پارچه ای:

یکی از بهترین و کاربردی ترین روش ها برای شستشوی مبل پارچه ای استفاده از بخارشور می باشد. بخارشور های زیادی در سطح بازار وجود دارند که هر کدام از آن ها محصول برند خاصی می باشند و از ویژگی‌های خاص پیروی می کنند.

 اما به طور کل بخارشور وسیله ای بسیار کاربردی برای تمیز کردن مبل در منزل است و کثیفی‌ها و آلاینده های روغنی که روی سطح مبل وجود دارند را از بین می‌ برد.

بهتر است که برای تمیز کردن مبل مخزن آب بخار شور را از محلول پاک کننده بر پایه آب پر کنید و سپس از بخارشور استفاده داشته باشید و بعد از آن مکنده ی بخارشو را روشن کنید. تا تمام کف های اضافی و آلودگی ها از روی مبل تمیز شوند.

برای اینکه دستگاه بخار شور به سطح پارچه مبل شما آسیب نزند بهتر است که از بالا به پایین روند شستشو را به آرامی انجام دهید. اگر دستگاه بخارشور ندارید می توانید بعد از انجام مرحله ی لکه گیری، مبل خود را با یک حوله ی لطیف و با آب ولرم تمیز کنید و سعی کنید که به حوله فشار زیادی وارد نکنید.

زیرا ممکن است رنگ پس بدهد و باعث تغییر رنگ پارچه ی مبل شما شود.

سخن آخر:

اکنون که با روش شستشوی مبل پارچه ای در منزل به خوبی آشنا شدید می توانید در صورت لزوم مبلمان خود را در منزل شستشو دهید. اما اگر شرایط شستشوی مبل در منزل را ندارید و یا دارای دستگاه بخارشور نیستید، بهتر است که شستشوی مبل خود را به دست افراد متخصص و کاردان در این زمینه بسپارید.

باید بدانید که شستشوی مبلمان پارچه ای در شرکت های خدماتی و با استفاده از دستگاه های مخصوص و پیشرفته همواره ایده ی بهتری می باشد.زیرا مبلمان شما در این شرکت‌ ها بر اساس اصول لازم شسته می‌ شوند و هیچ آسیبی به سطح و بافت پارچه هم وارد نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

موکت شویی

موکت شویی در تهران

موکت شویی در تهران از جمله مهمترین خدماتی که در شهر تهران عرضه می شود، می توان به شستشو انواع موکت، فرش و سایر موارد

مبل شویی

مبل شویی شرق تهران

درتهران شرکت های شستشوی مبل متعددی وجود دارند. ولی کدامیک از آنها را می توان به عنوان بهترین مبل شویی شرق تهران معرفی کرد؟ استفاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم