تهران واش

۲۸۸۴ ۴۴۵۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۵۳۷۵ ۲۲۹۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۱۲۱۴ ۹۳۸ ۰۹۱۲

شماره همراه

نحوه ی شستشوی فرش ماشینی در منزل

یکی از نکات مهم در نگهداری فرش این است که از فرش ها در جاهای مرطوب و یا فضاهایی که به صورت مستقیم در برابر نور آفتاب هستند، استفاده نکنید. زیرا این کار آسیب جدی ای را به بافت فرش وارد می کند. امروزه شستشوی فرش در منزل به صورت دستی و مکانیکی انجام می شود. در صورتی که شما تمایل داشته باشید فرش را در منزل شستشو دهید بهتر است با نحوه شستشوی فرش ماشینی در منزل آشنا شوید. در صورتی که فرش زیاد کثیف نباشد، شما می توانید ابتدا گرد و غبار آن را به وسیله جارو برقی تمیز و سپس اقدام به شستشو با شامپو کنید. همچنین برای کشیدن شامپوی مخصوص به فرش بهتر است از برس هایی با بافت نرم استفاده نمایید.

یکی از نکات قابل توجه این است که برای شستن فرش ها یا موکت شویی به هیچ وجه نباید از مواد شوینده ‌ای که خاصیت قلیایی دارند استفاده کنید. چرا که این مواد باعث آسیب رساندن به بافت فرش ماشینی می شود. از دیگر نکات مهم راهنمای شستن فرش ایرانی و خارجی این است که ابتدا مکان شستن فرش را مشخص کنید. سطحی را که برای شستشو انتخاب می کنید نباید آسفالت باشد. همچنین قبل از پهن کردن فرش بهتر است سطح مورد نظر را از هرگونه سنگ ریزه و خاک تمیز کنید و آن را با آب بشویید. از طرفی سطح انتخابی برای شستشوی فرش بهتر است مقدار کمی شیب داشته باشد.

از دیگر فاکتورهای مهم، بررسی سلامت فرش است. در صورتی که کناره های فرش سمت شیرازه و ریشه های آن دچار پارگی یا پوسیدگی باشد، بهتر است قبل از شستشو آن را جهت تعمیر به یک رفوگر متخصص بسپارید. فرش ها به دو دسته ماشینی و دستبافت تقسیم می شوند و فرش های ماشینی نیز از نظر الیاف به انواع ابریشم، پشم ، آکریلیک و مواد پلاستیکی تقسیم بندی شده اند. از اینرو بهتر است با توجه به نوع فرش خود، نحوه شستشو را انتخاب کنید.

نحوه ی شستشوی فرش ماشینی در منزل

شویتده های مخصوص برای شستشوی فرش در منزل

بهترین ترکیب شوینده جهت شستشوی فرش در منزل ، استفاده از مقداری تاید دستی به همراه شامپو فرش است. برای انجام این کار بهتر است این مواد را در یک سطل نسبتا بزرگ همراه با آب ترکیب کنید تا کف کند. سپس مواد حاصله را به صورت رفت و برگشت بر روی تمام طول فرش بپاشید.

از طرفی در صورتی که فرش شما ابریشم باشد، بهتر است با نکات مهم و کلیدی شستشوی صحیح فرش ابریشم آشنایی لازم را داشته باشید تا بتوانید آن را به صورت اصولی بشویید و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری کنید. از آنجا که فرش های ابریشمی اختلاف قیمت نسبتا بالایی با فرش های معمول و رایج ماشینی دارند، شستشوی آن ها به حساسیت و مهارت خاصی نیاز خواهد داشت.

ظرافت و زیبایی فرش های ابریشمی شستشوی آن ها را بسیار سخت می کند و به همین دلیل نسبت به فرش های دیگر آسیب پذیرتر هستند. لازم به ذکر است که این نوع فرش ها را نمی توان با هر مواد شوینده ای شست. همچنین برای شستن آن ها نباید از آب داغ و فشار پارو استفاده شود.

بهترین آب جهت شستشوی این نوع فرش ها آب سرد یا ولرم است. نرخ تعرفه تهران واش توسط اتحادیه قالیشویی هر ۶ ماه یک بار به صورت دقیق اعلام می شود که تمامی قالیشویان موظف هستند خدمات خود را براساس آن به مشتریان خود ارائه دهند.

شویتده های مخصوص برای شستشوی فرش در منزل

خشکشویی فرش خانگی با دستگاه مخصوص در محل

خشکشویی فرش خانگی و مبل شویی با دستگاه مخصوص در محل از جمله مواردی است که امروزه بیشتر افراد از آن جهت خشک کردن فرش های خود در منزل استفاده می کنند. برای انجام این کار می توانید دستگاه را روشن کنید و بر روی خط مستقیم حرکت دهید. لازم به ذکر است که سرعت ۲ فوت در ثانیه برای انجام این کار مناسب و ایده آل است. همچنین بیشتر از یک بار دستگاه را بر روی فرش عبور ندهید.

از آنجا که فرش ها دارای محافظ و سوراخ های بی شمار هستند، به یک مکان مرطوب و مناسب برای رشد میکروب ها، باکتری ها و قارچ ها تبدیل می شوند. با استفاده از شامپوی نانو دیگر نگرانی در این زمینه نخواهید داشت. چرا که شامپوی نانو فرش علاوه بر اینکه جهت شستشوی فرش در منزل مورد استفاده قرار می گیرد، فرش را نیز ضد عفونی می کند. فرش های شسته شده توسط این ماده برای مدت زمان طولانی ضد عفونی می شوند و نیاز به شستشوی مجدد ندارند. برای انجام این کار باید گرد و غبار روی فرش را پاک کنید و فرش در سطح مناسبی قرار دهید و مقداری از شامپوی نانو را بر روی سطح فرش بپاشید و با یک برس نرم بر روی آن بمالید؛ سپس آن را شستشو دهید.

شاید یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش بیاید این باشد که شستن فرش در خانه بهتر است یا قالیشویی؟ همانطور که می‌دانید در گذشته رسم بر این بوده است که فرش‌ها را در پایان سال برای خانه تکانی مورد شستشو قرار می‌دادند که این کار بیشتر در منازل انجام می‌شد و کاری طاقت فرسا و خسته کننده بود و از یک طرف نیز باعث آسیب ‌دیدگی و پاره شدن فرش ‌ها می شد. این رسم با روی کار آمدن قالیشویی به مرور زمان تقریبا از بین رفت و اکثر مردم شستن فرش‌ های خود را به دست قالیشویی ‌ها می‌سپارند.

تاثیر مواد نانو در فرش های پرز بلند همانند بقیه فرش ها می باشد و آن ها را ضد عفونی می کند و بر روی لطافت و نرمی پرزهای فرش اثر منفی ندارد. نرخ شستشوی فرش در سال ۹۸ از سوی اتحادیه قالیشویی اعلام می شود.

لازم به ذکر است که این قیمت به عوامل مختلفی همچون نوع فرش که ممکن است دستباف یا ماشینی باشد و همچنین بر اساس متر مربع متفاوت است. اما در حالت کلی نرخ اصلی در سال ۹۸ برای شستن هر متر مربع فرش دستباف معادل ۷۰۰۰ تومان است و برای فرش ماشینی نیز برابر ۵۰۰۰ تومان از سوی اتحادیه قالیشویان اعلام شده است.

طریقه شستن صحیح فرش دستباف روشن با جارو

شستشوی فرش در منزل دستباف، قواعد و اصول خاصی دارد که با رعایت کردن آن ها کیفیت اولیه فرش به خوبی حفظ می شود. شستشوی صحیح موجب می شود که فرش دستباف کیفیت اولیه خود را از دست ندهد و خصوصیات ظاهری خود را تا حد امکان حفظ کند. فرش دستباف با رنگ های روشن همچون کرم و سفید از جمله رنگ هایی هستند که سریع تر کثیف می شوند از اینرو نیاز به تمیز کردن و شستن دارند.

یکی از روش های شستن این گونه فرش ها این است که افراد اقدام به شستن آن ها با جارو می کنند. برای شستن فرش دستباف بهتر است ابتدا اقدام به غبارگیری معمولی آن نمایید از اینرو می توانید فرش را تکان دهید سپس با یک جاروی چوبی روی آن را جارو کنید. قبل از شستن فرش دستباف باید مطمئن شوید که فرش شما رنگ پس نمی دهد. زیرا در صورت رنگ دادن به فرش شما آسیب جدی وارد می شود.

برای امتحان این کار می توانید یک دستمال سفید رنگ را با آب نیمه گرم خیس کنید و بر روی قسمت هایی از پرز فرش بکشید، اگر دستمال رنگی شد که فرش شما رنگ پس می دهد و برای شستن آن باید به نکات خاصی دقت کنید. برای شستن فرش دستباف باید از شوینده های خنثی همچون پودر دستی که در آب حل شده باشد و یا شامپوی فرش استفاده نمایید. همچنین از آب داغ به هیچ وجه برای شستن این نوع فرش ها استفاده نکنید زیرا آسیب جدی به بافت فرش وارد می کند.

فرش دستبافی را که رنگ پس می دهد پس از شستن به هیچ وجه نباید لوله و یا آویزان کنید. از اینرو بهتر است ابتدا به وسیله پارو آن را آب گیری کنید و با استفاده از یک دستمال نخی یا حوله پرز آن را بگیرید. بعد از انجام این کارها بهتر است فرش را یک ساعت در همین حال بگذارید تا آب آن خارج شود. این کار سبب می شود قسمت هایی از فرش که رنگ پس می دهد با قسمت های دیگر فرش تداخل پیدا نکند. سپس می توانید فرش نیمه مرطوب را از پشت و در معرض هوا و در نور غیرمستقیم خورشید پهن کنید. بعد از خشک شدن فرش نوبت به مرتب کردن خواب فرش می رسد که این کار را می توانید با جاروی چوبی یا برس سرفرش به سمت خواب فرش جارو یا برس کنید.

فرش ترک از جمله فرش هایی است که به دلیل زیبایی خاصی که دارد امروزه به طور گسترده ای در بین افراد رواج پیدا کرده است. این فرش ها مانند تمام فرش ها بعد از مدتی کثیف می شوند و جلوه ظاهری خود را از دست می دهند. برای شستشو این نوع فرش ها بهتر است آن ها را در سطحی که شیبدار است پهن کرده و با آب ولرم به طور کامل خیس کنید. همچنین بهتر است ماده شوینده به صورت مستقیم بر روی فرش ریخته نشود.

برای این کار مقداری مواد شوینده را با آب ولرم ترکیب کنید و بر روی سطح فرش بریزید. مواد شوینده نیز باید حالت قلیایی و اسیدی نداشته باشند. نکته دیگر برای شستشو فرش ترک این است که به آرامی و توسط یک فرچه مخصوص شسته شود. بعد از تمام شدن مراحل شستشو برای خشک شدن فرش بهتر است از یک گرم خانه سر بسته و نه نور مستقیم خورشید استفاده کنید.

طریقه شستن صحیح فرش دستباف روشن با جارو

چگونه لکه نجس را از روی فرش پاک کنیم؟

برای اکثر مردم پاک بودن منزل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شاید بتوان گفت پاک کردن فرش نجس یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد در طول زندگی خود با آن مواجه می شوند. در واقع فرش نجس را می توانید با استفاده از آب کر و یا قلیل تمیز کنید. لازم به ذکر است که آب کر به آب لوله‌ کشی ای گفته می‌شود که به یک سیستم جامع آب متصل باشد. همچنین منظور از آب قلیل آبی است که با استفاده از کاسه، لیوان، پارچ و یا هر وسیله دیگری مورد استفاده قرار گرفته و حجم آن محدود است.

از اینرو بهترین ترفند برای پاک کردن لکه نجس از روی فرش گل ابریشم و شستشوی تشک خوشخواب این است که با استفاده از آب کر یا قلیل ابتدا لکه نجس را از قسمت مشخص شده جدا کنید سپس با استفاده از یک ماده شوینده مناسب اقدام به تمیز نمودن آن کنید. لازم به ذکر است که ماده شوینده ایی که حالت قلیایی یا اسیدی ندارد را همراه با اسفنج بر روی سطح مورد نظر بمالید سپس برای مدتی در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود.

با توجه به قیمت بالای فرش دستباف امروزه بیشتر افراد از فرش ماشینی جهت پوشاندن و زیبا کردن منازل خود استفاده می کنند. بد نیست بدانید که مهم ترین الیافی که در ساختار اینگونه فرش ها به کار رفته است نخ اکریلیک و نخ پلی استر می باشد.

نخ پلی استر موجب می شود که فرش ماشینی پرز دهی نداشته باشد و جذب رطوبت آن بسیار پایین باشد. با این وجود از دوام و طول عمر بالایی برخوردار نیست. از اینرو برای شستشوی فرش در منزل می توان مانند موارد ذکر شده عمل کرد و نجاست را از روی فرش پاک نمود.

چگونه لکه نجس را از روی فرش پاک کنیم؟

شستشوی فرش هتل ها در تهران و کرج

با توجه به اینکه هتل های تهران و کرج از جمله اماکنی هستند که در طول سال میزبان بی شماری از افراد از شهرها و کشورهای مختلفی هستند، نظافت و تمیزی آن ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. فرش های هتل از جمله وسایلی هستند که در معرض آلودگی و کثیفی می باشند و باید با دقت و توجه خاصی شسته شوند. از اینرو برای شستن آن ها باید از طریق مراکز قالیشویی معتبر و با سابقه ایی اقدام نمود. با توجه به اینکه در سراسر تهران و کرج قالیشویی های زیادی وجود دارند از اینرو بهتر است مراکز قالیشویی که خدماتی خاصی را ارائه می دهند انتخاب کرد.

برای مثال قالیشویی که قادر باشد شستشوی انواع فرش ها را با بکارگیری ماشین آلات پیشرفته و با استفاده از مواد شوینده با کیفیت و شامپوهای خاص انجام دهد و در صورت نیاز بتواند فرش ها را رفو و ترمیم نماید، مناسب می باشد.

بهتر است بدانید که هزینه شستشوی قالی در قالیشویی ها بر اساس مترمربع محاسبه می شود. همچنین اتحادیه قالیشویان هر شش ماه یک بار قیمت رسمی و از پیش تعیین شده ای را برای شستشوی فرش در منزل به قالیشویان مجاز اعلام می کند. به گونه ای که تمامی قالیشویان موظف به رعایت کردن آن ها می باشند.

میزان قیمت قالیشویی در تهران بر حسب متر مربع برای شستشوی فرش ماشینی حداقل ۵۰۰۰ تومان و برای شستشوی فرش دستباف حداقل ۷۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده ولی عوامل زیادی موجب افزایش قیمت قالیشویی سال ۹۸ می شوند که به آن ها می پردازیم.

بد نیست بدانید که قیمت شستشوی فرش در منزل هر متر مربع در کلانشهر تهران بر حسب اینکه فرش دستباف یا ماشینی باشد متفاوت است. به گونه ای که قیمت هر متر مربع برای شستشوی فرش دستباف حداقل ۷۰۰۰ هزار تومان و برای فرش ماشینی نیز حداقل ۵۰۰۰ تومان است. با این وجود قیمت شستشوی فرش ۱۲ متری در صورتی که دستبافت و یا ماشینی باشد از متری ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ متغیر می باشد. همچنین قیمت شستشوی فرش ۹ متری و فرش ۶ متری بسته به نوع دستباف یا ماشینی از متری ۵۰۰۰ تومان تا ۷۰۰۰ تومان متفاوت است.

سوالات متداول

بله ، قالیشویی تهران واشینگ با توجه به دستگاه های پیشرفته و نحوه شستشو توسط نیروی مجرب این امر را به درستی انجام خواهد داد.

خیر، تهران واشینگ با استفاده مواد شوینده خارجی شستشوی فرش دستبافت را ۱۰۰ درصد تضمینی و با کیفیت تحویل خواهد داد.

بله ، با دستگاه های پیشرفته و قوی تهران واشینگ کاملا تمیز خواهد شد.

نهایتا تا ۱۲ ساعت خشک خواهد شد. تایم خشک شدن فرش نیز بستگی به جنس فرش دارد.

تماس مستقیم