تهران واش

۲۸۸۴ ۴۴۵۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۵۳۷۵ ۲۲۹۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۱۲۱۴ ۹۳۸ ۰۹۱۲

شماره همراه

* تعمیر مبل چوبی *

تعمیر مبل چوبی

تعمیر مبلمان چوبی اقدامی می باشد که در زمان آسیب دیدن مبل می‌ توان آن را انجام داد. که البته قبل از انجام این کار باید آگاهی و شناخت دقیق نسبت به فرایند تعمیر مبل چوبی داشته باشید. تا بتوانید به خوبی مشکل مبل خود را رفع کنید.

امروزه در اکثر خانه ها از مبل استفاده می‌ شود. که معمولاً درصد بالایی از این مبلمان چوبی هستند‌. مبلمان باعث زیبا تر شدن دکوراسیون منزل می‌ شوند و جلوه‌ ای شیک به خانه ی شما می بخشند.‌ مبلمان نیز مانند هر وسیله ی دیگری ممکن است که بر اثر گذر زمان و یا اتفاقات ناگهانی دچار مشکل شوند و احتیاج به تعمیر پیدا کنند. گاهی اوقات این تعمیرات جزئی هستند و در منزل قابل رفع می باشند و گاهی اوقات نیز باید با شناسائی دقیق مبلمان خود را به مراکز معتبر برای تعمیر مبلمان بسپارید.

تعمیر مبل چوبی

دلایل تعمیر مبل چوبی

از آن‌ جایی که امروزه هزینه ی تهیه ی یک مبل جدید بسیار زیاد شده است، در نتیجه اکثر افراد در صورت بروز مشکل برای مبلمان خود، در صدد تعمیر آن بر می آیند. زیرا این اقدام یک راه بسیار مقرون به صرفه تر می باشد و می توانید با هزینه ی به مراتب کم تر، مبل خود را تعمیر و حتی نو کنید. در اکثر موارد تعمیر مبل به سادگی و با ابزار ساده قابل انجام نخواهد بود و باید به دست افراد متخصص در این زمینه سپرده شود. معمولاً شرکت‌ هایی وجود دارند که این اقدامات را انجام می‌ دهند. و دارای نیرو های انسانی متخصص و ماهری هستند که می توانند در سریع ترین زمان ممکن مشکلات مختلف مبل شما را رفع کنند.

تعمیر بریدگی چوب مبل:

اکثر افرادی که به دنبال تعمیر مبل چوبی هستند با بریدگی چوب مبل مواجه می شوند و در صورت بروز این مشکل به کارگاه های تعمیر مبل مراجعه می کنند.

ابزار مورد نیاز برای بتونه زدن و یا تعمیر ترک و ترمیم چوب مبل شامل مواردی مانند: سنباد، کاردک، جارو برقی، بتونه، رنگ، سیلر پلی اورتان می باشند. هریک از این لوازم نقشی مهم و کلیدی در امر تعمیر مبل چوبی ایفا می‌ کنند و حضور آن ها در روند تعمیر تاثیرگذار خواهد بود.

توجه داشته باشید که نوع بتونه با توجه به کاری که تعمیرکار قصد انجام آن را دارد انتخاب می شود و اینکه از بتونه فقط می توان برای رفع ایرادات ظاهری در مبل چوبی استفاده کرد. و اگر آسیب های عمیق و جدی روی بدنه و چوب مبل وجود داشته باشد، بتونه راه حل مناسبی برای حل این مشکل نمی باشد.

مراحل تعمیر مبل چوبی:

بعد از ذکر این نکته ها باید به مراحل تعمیر مبل چوبی بپردازیم:

  • در ابتدا تمام رنگ های پوسته پوسته شده و تکه های چوب اضافی باید از قسمت های ترک خورده جدا شوند.
  • پس از آن لبه های تیز قسمت هایی که دچار ترک شده اند با سنباده کشیده می‌ شوند. و بعد از این کار گرد و غباری که به وجود می‌ آید به وسیله ی جارو برقی تمیز خواهد شد.
  • در مرحله ی سوم بتونه ای که از قبل تهیه شده به وسیله کاردک روی قسمت های آسیب دیده قرار می گیرد و فرد تعمیرکار آن را به قسمت های داخلی فشار می دهد. توجه داشته باشید که باید بتونه به داخل قسمت های باز فشار داده شود و این کار از گوشه های قسمت آسیب دیده آغاز شود. در هنگام بتونه زدن بهتر است که مقدار بیشتری از بتونه روی قسمت آسیب دیده ی چوب قرار بگیرد‌. زیرا ممکن است که در اثر خشک شدن، بتونه منقبض شود.
دلایل تعمیر مبل چوبی

دو مرحله آخر

  • پس از انجام این مراحل باید به بتونه فرصت داده شود تا به خوبی خشک شود. زمان دقیقی برای خشک شدن بتونه نمی توان تعریف کرد زیرا خشک شدن آن ارتباط مستقیم به میزان حجم بتونه دارد. بعد از این که بتونه به صورت کامل خشک شد، باید با سمباده با سطح چوب یکسان شود و تا حدی سمباده کشیده شود که وقتی فرد دست خود را روی چوب می کشد با پستی و بلندی خاصی مواجه نشود. و سطحی کاملا صاف و صیقلی به دست بیاید.
  • آخرین مرحله شامل رنگ آمیزی می باشد و باید پوششی که با سطح بتونه پوشیده شده است با ظرافت کامل با یک رنگی که هم رنگ چوب مبل می باشد رنگ آمیزی شود. تا نتیجه ی کار به صورت نا محسوس به نظر برسد و کسی متوجه نشود که این مبل دچار مشکل شده بود و اکنون تعمیر شده است.

تعمیر شکستگی پایه ی مبل چوبی:

اتفاقات مختلفی ممکن است که باعث شکستگی پایه یک مبل چوبی شود و شما را به تعمیر مبل چوبی نیازمند کند. اتفاقاتی مانند بی دقتی در جا به جایی، نشستن روی دسته های مبل، قرار دادن وسایل سنگین روی مبل،‌ قرار دادن مبل روی سطوح ناهموار و غیره ممکن است که باعث شکستن پایه ی مبل شوند.

پایه ی مبل مهم ترین عضو یک مبل به شمار می آید و اگر دچار شکستگی و یا آسیب شود شکل ظاهری آن تغییر خواهد کرد. معمولاً برای تعمیر شکستگی پایه ی مبل از روش‌ های مختلفی استفاده می‌ شود که یکی از این روش‌ ها بلاک است. بلاک یک نوع بست می باشد که دو تکه ی جدا را به هم وصل می کند و شما می توانید پایه مبل را با استفاده از بلاک به مبل وصل کنید.

علاوه بر این اگر شکستگی پایه مبل شما بسیار شدید بود می توانید به تعویض پایه مبل بپردازید. که در این صورت یک پایه جدید با همان جنس و همان رنگ برای شما ساخته می شود و پس از آن می توانید پایه را تعویض کنید.

سخن پایانی:

به طور کل بهتر است که تعمیر مبل چوبی خود را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. تا بتوانند با کم ترین میزان تغییر و در سریع ترین زمان ممکن مشکل مبلمان شما را رفع کنند. و یک مبل کاملاً سالم و زیبا به شما تحویل دهند. در انتخاب افراد تعمیرکار در این زمینه دقت داشته باشید تا از مهارت و تخصص کافی برخوردار باشند. و بتوانند بدون ایجاد مشکل در روند کار، تعمیر را به اتمام برسانند.

نوشته های مرتبط

موکت شویی

موکت شویی در تهران

موکت شویی در تهران از جمله مهمترین خدماتی که در شهر تهران عرضه می شود، می توان به شستشو انواع موکت، فرش و سایر موارد

مبل شویی

مبل شویی شرق تهران

درتهران شرکت های شستشوی مبل متعددی وجود دارند. ولی کدامیک از آنها را می توان به عنوان بهترین مبل شویی شرق تهران معرفی کرد؟ استفاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم