تهران واش

۲۸۸۴ ۴۴۵۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۵۳۷۵ ۲۲۹۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۱۲۱۴ ۹۳۸ ۰۹۱۲

شماره همراه

* آموزش شستشوی فرش دستباف تبریز *

آموزش شستشوی فرش دستباف تبریز

شستشوی فرش قیمتی همیشه دغدغه مردمان عزیز کشورمان بوده و هست و بسیاری از افراد علاقمند به استفاده از فرش دستباف تبریز در منزل می باشند. همانطور که میدانید کشور ایران در زمینه ی تولید فرش های دستباف جزو کشور های پرچم دار در جهان به حساب می آید. ضمن این که استان تبریز نیز در این زمینه دارای هنرمندان ماهر و متخصص می باشد و همواره فرش های با کیفیتی را تولید و عرضه می کند. که بخش اعظمی از این فرش ها در شهر های مختلف کشور ایران به فروش می رسند و افراد از آن ها در خانه های خود نگهداری می کنند. اما نکته ای که وجود دارد یادگیری آموزش شستشوی فرش دستباف تبریز برای این دسته از افراد است.

از آن جایی که فرش های دستباف ظرافت بسیار بالایی دارند، باید به صورت کاملا اصولی و دقیق، از آنها نگهداری شود. مهم ترین اصل در این زمینه نیز، شستشوی صحیح این نوع از فرش ها می باشد. که انجام آن نیازمند این است که افراد به آموزش شستشوی فرش دستباف تبریز بپردازند. 

آموزش شستشوی فرش دستباف تبریز

مراحل شستشوی فرش دستباف تبریز:

اگر قصد شستشوی فرش دستباف خود را دارید، باید با مراحل شستشوی آن آشنا شوید. تا بتوانید به صورت کاملا صحیح به شستشوی فرش خود بپردازید. و فرش شما در اثر شستشو هیچ آسیبی نبیند. در ادامه به این مراحل اشاره می کنیم.

گرفتن گرد و خاک موجود روی سطح فرش:

اگر قصد یادگیری آموزش شستشوی فرش دستباف تبریز را دارید، باید بدانید که اولین مرحله برای این کار گرفتن گرد و خاک فرش می باشد و قبل از اینکه بخواهید فرایند شستشو را آغاز کنید باید تمام گرد و غبار های موجود روی سطح فرش را بگیرید.

اگر فرش شما ابعاد کوچکی دارد می توانید با تکان دادن این کار را انجام دهید. در حین تکان دادن مواظب باشید که ضربه ی محکم به فرش وارد نشود و او را دچار آسیب نکند. اما اگر فرش شما ابعاد بزرگی دارد، می توانید رو و پشت فرش را با یک جاروبرقی قوی جارو بکشید که با این کار تمام گرد و غبار های روی سطح فرش از بین می رود.

معمولاً برای شستشوی فرش دستباف در شرکت ها و کارخانه های فرش شویی نیز،‌ با یک دستگاه مخصوص غبار روبی گرد و غبار موجود روی فرش را می گیرند. این دستگاه ها کاملا مکانیزه می باشند و هیچ آسیبی به فرش شما وارد نخواهند کرد.

جلوگیری از رنگ پس دادن فرش:

اکثر فرش های دستباف ممکن است که پس از شستشو رنگ پس بدهند. به همین علت باید قبل از شروع فرایند شستشو از رنگ پس ندادن فرش خود اطمینان حاصل کنید. می توانید برای این کار یک تکه دستمال خیس را روی قسمت کوچکی از فرش بکشید. و ببینید که پس از انجام این کار، فرش شما رنگ پس می دهد یا خیر؟ اگر مشاهده کردید که دستمال رنگی شد، بهتر است که فرایند شستشوی فرش دستباف در منزل را متوقف کنید و پس از آن فرش را به فرش شویی ها و کارخانه های معتبر بسپارید.

آموزش شستشوی فرش دستباف تبریز روی سطح شیب دار:

نکته ی دیگری که در امر آموزش شستشوی فرش دستباف تبریز باید به آن اشاره شود شستشوی فرش روی سطح شیب دار و سفت می باشد. شما باید فرش خود را روی یک سطح شیب دار شستشو دهید تا آب اضافی در زیر فرش باقی نماند و بتواند به سادگی از فرش خارج شود و عبور کند.

استفاده از آب ولرم:

بسیاری از افراد تصور می‌ کنند که اگر از آب داغ برای شستشوی فرش دستباف استفاده کنند آن فرش به راحتی تمیز خواهد شد. اما این باور کاملا اشتباه می باشد. و در امر آموزش شستشوی فرش دستباف تبریز باید به این نکته توجه شود که این گونه از فرش ها در زمان شستشو نیازمند آب ولرم می باشند و هرگز نباید از آب خیلی سرد یا از آب خیلی گرم برای شستشوی این گونه از فرش ها استفاده شود. زیرا رنگ فرش در اثر تماس مستقیم با آب داغ از بین می رود و ظاهر فرش شما نا مناسب خواهد شد.

آموزش شستشوی فرش دستباف تبریز
آموزش شستشوی فرش دستباف تبریز

استفاده از شوینده ی مناسب:

از آنجایی که فرش های دستباف بافت بسیار ظریفی دارند نمی توان برای شستشوی آن ها از شوینده های قوی استفاده کرد. به همین منظور باید در آموزش شستشوی فرش دستباف تبریز به این نکته اشاره شود که بهترین مواد برای شستشوی این نوع فرش ها پودر شستشوی دستی، شامپو فرش، پودر صابون و یا مایع ظرفشویی می باشد.

خشک کردن صحیح:

آموزش شستشوی فرش دستباف تبریز فقط معطوف به شستن فرش نمی باشد. بلکه شامل فرآیند خشک کردن آن نیز هست. بهتر است که برای خشک کردن فرش دستباف، آن را دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. زیرا نور مستقیم و شدید خورشید ممکن است که باعث از بین رفتن رنگ و زیبایی ظاهر فرش شما شود. بهتر است که آن را از پشت در فضای آزاد پهن کنید و فراموش نکنید که بعد از پهن کردن فرش، هرگز نباید روی آن آب بگیرید. زیرا این کار باعث زرد شدن ریشه های فرش شما می شود و جلوه ای بسیار بد پدید می آورد.

بعد از این که فرش خشک شد و در هنگام بررسی مشاهده کردید که پرز های آن جا به جا شده اند، می توانید با استفاده از یک برس نرم به آرامی روی فرش بکشید. تا تمامی پرز ها در جای خود قرار بگیرند. دقت داشته باشید که برس مورد نظر شما باید نرم و ظریف باشد تا آسیب به بافت فرش وارد نشود. نکته ی دیگری که در امر خشک کردن فرش دستباف باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که هرگز از دستگاه گرم کننده و حرارتی برای این کار استفاده نکنید. و اجازه دهید که فرش شما به صورت کاملاً طبیعی و با دمای محیط خشک شود.

سخن پایانی:

اکنون که با مطالعه ی این مطالب در امر آموزش شستشوی فرش دستباف تبریز به آگاهی نسبتاً بالایی رسیده اید، می توانید بهتر از فرش های خود نگهداری کنید و با آگاهی و دانش و کامل به شستشوی آن ها در منزل بپردازید به طوری که هیچ آسیبی به آن ها وارد نشود.

نوشته های مرتبط

بهترین قالیشویی در تهران
قالیشویی

بهترین قالیشویی در تهران

بهترین قالیشویی در تهران از آنجایی که شستشو و نظافت منزل از اهمیت زیادی بهره مند است، فرش، موکت، مبلمان از دسته مهمترین فاکتورهایی هستند

خدمات مبل شویی در منزل
مبل شویی

خدمات مبل شویی در منزل

خدمات مبل شویی در منزل از جمله مهمترین تجهیزات زندگی که بیشتر مستعد آلودگی و کثیفی می باشد، مبلمان هستند. چرا که در معرض رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم