تهران واش

۲۸۸۴ ۴۴۵۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۵۳۷۵ ۲۲۹۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۱۲۱۴ ۹۳۸ ۰۹۱۲

شماره همراه

* شستشوی تشک فنردار *

شستشوی تشک فنردار

آن دسته از افرادی که برای تخت خواب خود از تشک های فنر دار استفاده می کنند، همواره شستشوی تشک فنردار برای آن ها یک چالش بسیار مهم به حساب می آید.

تشک های فنر دار یا تخت هایی که دارای تشک فنردار هستند قیمت بالایی دارند و همین موضوع باعث می‌ شود اکثر افراد به فکر نگهداری از این تشک ها به بهترین شکل ممکن باشند. اگر شما از تشک فنردار خود به خوبی مراقبت نکنید باعث می شود که تشک شما دوام و طول عمر کم تری پیدا کند و به همین علت نحوه ی شستشوی تشک فنردار به بهترین شکل ممکن جزو نکاتی است که حتماً باید به آن توجه شود.

معمولا تشک های فنر دار هر ۶‌ ماه یکبار باید کامل تمیز شوند. اگر جزو انسان هایی هستید که وسواس دارید و دوست دارید که همیشه روی یک تشک تمیز بخوابید، می‌توانید این مدت زمان را به سه ماه تقلیل دهید. اما به طور کلی اگر نظافت تشک هر ۶ ماه یکبار انجام نشود ممکن است که بوی نامطبوع عرق، آلودگی ها و رنگ های مختلف روی سطح آن نمایان شود که قطعاً احساس خوشایندی برای شما نخواهد داشت.

 پس سعی کنید که حتماً روند نظافت تشک های فنر دار را به صورت منظم دنبال کنید و انجام دهید تا هرگز با احساسات ناخوشایند هم روبرو نشوید.

 قصد داریم که در این مقاله شستشوی تشک فنردار را با روش های مختلف برای شما توضیح دهیم تا بتوانید این تشک ها را به خوبی در منزل تمیز کنید. البته به جز این موارد راه حل های آسان تر و بهتری هم وجود دارند که در ادامه سعی می‌ کنیم تمام این راه حل ها را به صورت کامل و جامع بررسی کنیم تا افراد بتوانند بر اساس نیاز خود، بر حسب میزان آلودگی تشک ها و میزان بودجه ای که دارند مناسب ترین روش های شستشو را انتخاب کنند.

شستشوی تشک فنردار

لوازم مورد نیاز برای شستشوی تشک فنردار در خانه:

اگر قصد شستشوی تشک فنردار در منزل را دارید باید لوازم زیر را تهیه کنید تا با استفاده از این مواد و لوازم روند نظافت و شستشو را به کامل ترین شکل ممکن پیش ببرید.

·         جاروبرقی هایی که دارای سری مخصوص تمیز کردن تشک و مبل هستند

·         پاک کننده های آنزیم دار یا مایع های ظرفشویی

·         آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید

·         جوش شیرین

·         دستمال پارچه ای

·         آب سرد

شاید با خود بپرسید چرا آب سرد؟ پاسخ کاملا واضح است زیرا آب داغ لکه ها را از بین نمی برد اما آب سرد برای از بین بردن هرگونه لکه انتخاب بهتری خواهد بود و کمک می‌ کند تا روند شستشو با سرعت بیشتری پیش برود.

احساس خوبی که هنگام دراز کشیدن و خوابیدن روی یک تشک تمیز دارید قطعاً با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و آرامش زیادی برای شما خواهد داشت. پس سعی کنید که حتما نظافت و شستشوی تشک فنردار را بر اساس اصول لازم و با استفاده از این مواد و لوازم که گفتیم به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

همچنین بخوانید از بدانیم در مورد شستشوی تشک تخت

شستن تشک فنردار در منزل:

بعد از اینکه این موارد را فراهم کردید باید روتختی و روبالشتی را جدا کنید و سپس تشک را با استفاده از جارو برقی تمیز کنید. تمام قسمت ها و سطح تشک را با جاروبرقی نظافت کنید. هر چقدر که میزان قدرت مکش جاروبرقی شما بالاتر باشد سطح تشک تمیز تر خواهد شد و ذرات و آلودگی ها بهتر از بین می روند. بعد از آن باید به پاک کردن لکه های عرق، خون یا ادرار و هر لکه ی دیگری که روی تشک قرار دارد بپردازید. که می‌توانید از محلول های شیمیایی یا پاک کننده های خانگی مانند جوش شیرین و سرکه و آب اکسیژنه و هیدروژن پراکسید استفاده کنید.

قطعا آب اکسیژنه می تواند تاثیر بسیار بیشتری داشته باشد. طی پاک کردن لکه ها حتما از آب سرد استفاده کنید و به هیچ عنوان آب گرم را به کار نبرید. در مرحله ی بعدی باید به خشک کردن تشک بپردازید.

نحوه ی شستشوی تشک فنردار به همین سادگی بود و بعد از اینکه شستشو به اتمام رسید اجازه دهید که تمام رطوبت که روی سطح تشک وجود دارد به صورت کامل خشک شود و چه بهتر که تشک را در مقابل نور خورشید قرار دهید تا به این ترتیب بوی آن هم سریع تر از بین برود و هرگونه رطوبت در ذرات داخلی تشک خشک شود‌. سپس مجددا می توانید سطح تشک را به جاروبرقی تمیز کنید و از تشک خود استفاده داشته باشید.

 البته اگر در منزل نمی توانید این کار را انجام دهید ما راه حل آسان تر و سریع تر دیگری را هم برای شما در نظر گرفته ایم که در ادامه ی مقاله به آن می پردازیم.

شستن تشک فنردار در قالیشویی:

ممکن است که شستشوی تشک فنردار در منزل برای برخی از افراد دشوار باشد و نتوانند این کار را به خوبی انجام دهند. در همین راستا این دسته از افراد می توانند به قالیشویی ها و فرش شویی هایی که در این زمینه فعالیت می کنند مراجعه داشته باشند و تشک خود را به این قالیشویی های معتبر ارائه دهند. تا تشک آن ها با روشی نوین و با استفاده از دستگاه های مجهز و پیشرفته به بهترین شکل ممکن شسته شود.

دقت داشته باشید که شستن تشک فنردار در قالیشویی مزایای زیادی دارد. زیرا شما با شستشوی تشک فنردار در قالیشویی زحمت زیادی نخواهد کشید و دچار خستگی نمی شوید و در قالیشویی تشک شما با روش‌ های مدرن و پیشرفته شسته خواهد شد.

هرگونه لک و آلودگی آن هم به بهترین شکل ممکن از بین می رود. در نتیجه می توانید بدون هیچ مشکلی در مدت زمان کوتاهی تشک تمیز و خشک خود را تحویل بگیرید و از آن استفاده داشته باشید.

پس اگر توانایی شستشوی تشک فنردار در منزل را ندارید و یا زمان کافی برای این کار را دارا نیستید، مراجعه به قالیشویی های معتبر که در این زمینه فعالیت می کنند انتخاب معقولی برای شما خواهد بود.

کلام آخر:

با شستشوی تشک فنردار در مواقع لزوم لحظاتی آرامش بخش را برای ساعت خواب خود به ارمغان بیاورید و این کار را چه در منزل و چه در قالیشویی سعی کنید که به صورت منظم و هر چند ماه یکبار تکرار کنید.

نوشته های مرتبط

بهترین قالیشویی در تهران
قالیشویی

بهترین قالیشویی در تهران

بهترین قالیشویی در تهران از آنجایی که شستشو و نظافت منزل از اهمیت زیادی بهره مند است، فرش، موکت، مبلمان از دسته مهمترین فاکتورهایی هستند

خدمات مبل شویی در منزل
مبل شویی

خدمات مبل شویی در منزل

خدمات مبل شویی در منزل از جمله مهمترین تجهیزات زندگی که بیشتر مستعد آلودگی و کثیفی می باشد، مبلمان هستند. چرا که در معرض رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم