تهران واش

۲۸۸۴ ۴۴۵۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۵۳۷۵ ۲۲۹۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۱۲۱۴ ۹۳۸ ۰۹۱۲

شماره همراه

* آیا شستشوی فرش با وایتکس مناسب است؟ *

وایتکس برای شستشوی فرش مناسب است؟

 

پرسش اینجا پیش می آید که آیا شستشوی فرش با وایتکس مناسب است یا خیر ؟ یا چرا باید اساسا فرش را با وایتکس بشوییم ؟

چرا بین این همه مواد شوینده ، شامپو فرش و … وایتکس تا این اندازه طرفدار دارد. بدون شک وایتکس و هر نوع مواد سفید کننده دیگری مانند این حتی لکه های بسیار سخت و قدیمی را به آسانی تمیز خواهند کرد.

از وایتکس در نظافت و تمیز کردن منزل استفاده زیادی می شود ولی درباره فرش موضوع کمی فرق خواهد داشت .

جهت تولید فرش از دو نوع الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده می کنند. الیاف طبیعی هم دو نوع گیاهی و حیوانی دارد پنبه و جوت از الیاف گیاهی و پشم و ابریشم از الیاف طبیعی با منشا حیوانی خواهند بود.

در بافت فرش الیاف مصنوعی مانند نخ نایلون ، اکریلیک ، پلی استر ، نخ پلی گرویلین و خیلی کم ویسکوز هم به کار برده می شود.

وایتکس ویژگی رنگبری خیلی قوی دارد. و به بعضی از الیاف فرش می تواند صدمه وارد کند. از سوی دیگر از خاصیت لکه بری و سفید کنندگی بسیار خوب وایتکس نمی توان چشم پوشی کرد .

آیا شستشوی فرش با وایتکس مناسب است؟

مزایای شستشوی فرش با وایتکس

در بیان اینکه آیا وایتکس برای شستن فرش مناسب است ؟ به مزایای شستن فرش به آن می رسیم قدرت پاک کنندگی وایتکس سبب شده تا از پرطرفدارترین شوینده ها و لکه برهای خانگی تبدیل شود.

معمولا جهت تمیز نمودن لکه های قوی که در عمق سطح راه پیدا کرده اند. از وایتکس استفاده خواهند کرد به همین علت شستن با وایتکس در ذهن خیلی از مردم یکی از گزینه های خوب و مناسب می باشد.

موردی که سبب شده تا جهت شستن فرش از وایتکس استفاده گردد که همان ویژگی لکه بری قوی آن بوده است.

هم چنین استفاده کردن از وایتکس مزایای زیادی دارد که عبارتند از :

وایتکس لکه های عمیق و قدیمی را پاک خواهد کرد .

محلول این ماده جهت پاک کردن فرش های روشن و سفید عالی می باشد .

جهت برطرف کردن لکه های تیره می توان از این ماده استفاده نمود .

وایتکس به عنوان یک مکمل قوی در کنار سایر شوینده ها بسیار کاربرد مناسبی دارد.

پس از شستن فرش با وایتکس الیاف براق تر شفاف تر به نظر می آیند .

معایب شستشوی فرش با وایتکس

همان طور که شستن فرش با وایتکس دارای مزایایی می باشد. به بیان معایب آن در رابطه با اینکه آیا وایتکس برای شستن فرش مناسب است خواهیم پرداخت .

وایتکس سریعا لکه ها را تمیز می نماید و ویژگی رنگبری قوی خواهد داشت. آیا فکر کرده اید این مزیت بر سر الیاف فرش و رنگ های تار و پود قالی چه خواهد آورد .

بعضی از افراد که در این کار تجربه ای ندارند. اقدام به شستن فرش با وایتکس در منزل کردند. و دچار مشکلاتی شده اند به کار بردن از وایتکس برای شستن فرش مناسب است. ایده بدی نخواهد بود ولی باید احتیاط لازم را انجام دهید.

بعضی از این مشکلاتی که به وسیله استفاده از وایتکس ایجاد می شود شامل موارد زیر می باشند :

وایتکس رنگ الیاف فرش را تغییر خواهد داد .

پس از شستن فرش شاید الیاف آن دو رنگ شود .

وایتکس قادر است به تار و پود قالی صدمه وارد کند و طول عمر فرش را کم کند .

استفاده کردن دائمی از وایتکس دوره فرسودگی و پوسیدن فرش را سرعت می بخشد .

چگونگی شستشوی فرش با وایتکس

با رعایت نمودن بعضی از نکات می توان گفت که وایتکس برای شستن فرش مناسب است یا خیر در نظر گرفتن موارد ایمنی و چیزهای ریز بر روی کیفیت کار موثر خواهد بود به این صورت فرش ها را بدون هیچ صدمه ای می توانید تمیز نمایید.

در حالت کلی شستن فرش با وایتکس به شکل موردی و دفعات خیلی کم مشکلی به وجود نمی آورد. اما نباید این روش شستشو برای چند مرتبه به کار برده شود پیشنهاد می شود.

پیش از استفاده کردن از هر نوع مواد شوینده ای اول در نقطه ای بیرون از دید کمی از آن را امتحان نمایید درباره وایتکس هم همین صورت عمل نمایید.

چگونگی شستشوی فرش با وایتکس

نکته خیلی مهم جنس فرش می باشد. بعضی از الیاف را با وایتکس نباید شست. اغلب این موارد در برگه راهنما یا ضمانت نامه فرش معین شده است.

اکنون مراحل شستن فرش را به این صورت انجام دهید :

آماده نمودن پیش از شستشو با وایتکس :

هنگام شستن فرش پیش از اینکه از آب و شوینده استفاده نمایید لازم است فرش را غبارگیری کنید داخل الیاف فرش خیلی گرد و خاک و آلودگی وجود خواهد داشت. در قالیشویی ها دستگاه هایی با مکش خیلی قوی جهت گرفتن گرد. و خاک فرش و قالی وجود دارد که از آن استفاده می نمایند. در منزل از یک جارو برقی با مکش خوب استفاده نمایید. اول سطح زیر و روی فرش را با دقت جارو کنید. و تمامی گرد و خاک را از درون تار و پود آن بیرون نمایید .

آماده کردن وایتکس جهت شستشوی فرش :

در توضیح اینکه وایتکس برای شستن فرش مناسب است. باید گفت که نباید آن را به صورت خالص روی لکه های فرش استفاده نمایید. با این عمل خطر سفید شدن قسمتی از فرش می باشد. هنگام کار با این ماده حتما دستکش لاستیکی بپوشید. و از ماسک محافظ تنفسی استفاده نمایید. و با تهیه کردن از یک محلول مناسب وایتکس کار شستن فرش را به خوبی می توانید انجام دهید . در این حالت خطر صدمه به الیاف و به وجود آمدن نقطه های سفید روی فرش خیلی کمتر خواهد شد .

شستن فرش با وایتکس در منزل :

۴ لیتر آب و یک فنجان اسپری را ترکیب کرده و درون اسپری بریزید. این محلول وایتکس برای شستن فرش مناسب است. و جهت برطرف کردن لکه ها و آلودگی ها کافی می باشد. و درباره فرش های زمینه روشن و سفید مشکل زیادی وجود ندارد .

از بین بردن بوی وایتکس و آبکشی فرش :

در آخر با آب پرفشار فرش را بشویید. در این مرحله آبکشی فرش جهت تمیز نمودن کامل وایتکس بسیار ضروری و مهم خواهد بود. بنابراین وایتکس برای شستن فرش مناسب است .

نوشته های مرتبط

بهترین قالیشویی در تهران
قالیشویی

بهترین قالیشویی در تهران

بهترین قالیشویی در تهران از آنجایی که شستشو و نظافت منزل از اهمیت زیادی بهره مند است، فرش، موکت، مبلمان از دسته مهمترین فاکتورهایی هستند

خدمات مبل شویی در منزل
مبل شویی

خدمات مبل شویی در منزل

خدمات مبل شویی در منزل از جمله مهمترین تجهیزات زندگی که بیشتر مستعد آلودگی و کثیفی می باشد، مبلمان هستند. چرا که در معرض رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم