تهران واش

۲۸۸۴ ۴۴۵۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۵۳۷۵ ۲۲۹۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۱۲۱۴ ۹۳۸ ۰۹۱۲

شماره همراه

* راه های از بین بردن لکه شکلات از روی فرش *

راه های از بین بردن لکه شکلات از روی فرش

در این مقاله سایت تهران واشینگ قصد داریم شمارا با راه های از بین بردن لکه شکلات از روی فرش بیشتر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

لکه شکلات از جمله آلودگی هایی می باشند. که حتما همه مردم تجربه به وجود آمدن آن را بر روی فرش ها یا لباس های خود را خواهند داشت. ممکن است فکر کنید .که پاک نمودن و راه های از بین بردن لکه شکلات از روی فرش امری سخت و شاید غیر ممکن باشد. و با شستشوی فرش مشکل حل نشود.

ولی باید این موضوع برای شما ذکر کنیم که لکه شکلات بر روی فرش خیلی راحت و ساده در چند مرحله در منزل پاک خواهد شد.

موقعی که یک تکه شکلات له شده روی فرش مشاهده کردید. چه حالی پیدا خواهید کرد. نگران نباشید شکلات تلخ ، سفید یا شیری را قادر هستید. بسیار سریع با محصولات خانگی و شامپو فرش از روی انواع قالی ها پاک کرد .

در رابطه با راه های از بین بردن لکه شکلات از روی فرش باید به آنها توجه کنید .

نخستین مورد مربوط به تمیز نمودن به موقع و سریع بعد از به وجود آمدن لکه خواهد بود .

حرارت دیدن لکه به وجود آمده شاید سبب تثبیت شدن و در نهایت سخت تر تمیز شدن آن خواهد شد .

شستن غیر صحیح و بازی کردن با لکه علاوه بر پخش شدن آن به تثبیت لکه هم کمک خواهد کرد .

به این نکته توجه نمایید. که به کار بردن از آب گرم جهت شستن لکه شکلات روی لباس به هیچ وجه روش درستی نمی باشد .

موقع استفاده از مواد شوینده جهت پاک نمودن لکه کلات توجه کنید. که این مواد شوینده به بافت فرش شما آسیبی وارد نکند .

راه های از بین بردن لکه شکلات از روی فرش

پاک نمودن لکه شکلات فقط در چهار مرحله

راه های از بین بردن لکه شکلات از روی فرش در چهار مرحله به صورت زیر خواهد بود :

مرحله نخست

در مرحله نخست باید بخش های سفت و به جا مانده از شکلات را از روی سطح فرش به آهستگی و از طریق یک قاشق غذاخوری جدا نمایید.

در حالتی که بخش های سفت شکلات به راحتی از سطح جدا نشدند. گذاشتن یک قطعه یخ روی سطح آن می تواند کار شما را برای پاک کردن آن راحت تر و سریع تر نماید .

مرحله دوم

چنانچه تصمیم دارید شیوه پاک نمودن لکه شکلات را به شکل اصولی انجام دهید باید در این بخش جهت برطرف کردن لکه به وجود آمده ترکیبی از سرکه ، مایع ظرفشویی و آب گرم آماده نمایید.

یک قاشق غذاخوری از هر کدام از دو مواد اول در کنار یک فنجان آب گرم محلولی را به وجود می آورد که شما این امکان را داشته باشید با آن لکه شکلات را از روی فرش پاک کنید .

جهت به کار بردن از این ماده باید یک تکه پارچه یا اسفنج تمیز را به آن آغشته نمایید و به آهستگی بر روی لکه فرش چند بار بکشید در صورتی که تصمیم دارید از شوینده های قوی تری استفاده نمایید باید پیش از آن مطمئن شوید که شوینده مورد نظر شما به بافت فرش آسیبی وارد نمی کند .

مرحله سوم و چهارم پاک کردن لکه شکلات

در این مرحله از راه های از بین بردن لکه شکلات از روی فرش باید پارچه تمیز را از رو و پشت محل لکه بر آن بکشید. توجه کنید که شاید پارچه کثیف گردد. لذا جهت تکرار این بخش بهتر می باشد از بخش تمیز آن استفاده نمایید بعد داخل یک تشت پر از آب دو قاشق غذاخوری سود سوزآور ریخته و آن بخش از فرش را درون تشت به مدت یک ساخت بگذارید .

در صورتی که لکه شکلات به این کار پاک نشد می توانید فرش را چند ساعت داخل محلول گفته شده بگذارید .

در مرحله چهارم بعد از انجام همه مراحل بالا و پاک نمودن لکه شکلات از روی فرش می توانید اکنون فرش را با مواد شوینده مناسب بشویید. تا به درستی تمیز گردد. اما اگر قادر به پاک نمودن لکه از روی فرش نمی باشید حتما این کار را به قالیشویی های معتبر واگذار نمایید .

در بعضی اوقات شکلات کاراملی خواهد بود و فقط با یک تکه پارچه آغشته به الکل پاک خواهد شد. ولی اگر شکلات مربوطه چسبناک بوده یکی از بهترین راه های از بین بردن لکه شکلات از روی فرش استفاده کردن از یخ و آب سرد خواهد بود.

برعکس پاک نمودن شکلات از روی لباس که امکان استفاده از ماشین ظرفشویی را دارید. جهت پاک نمودن لکه از روی فرش اصلا از مایع ظرفشویی استفاده نکنید. بلکه توصیه خواهد شد مایع دستشویی را جایگزین آن نمایید. موکت و فرش به علت بافت ویژه ای که دارند.

شاید مقاومت زیادتری جهت پاک نمودن لکه از روی آنها نشان خواهند داد. از این جهت مقداری سرکه هم برای تمیز نمودن آن موثر خواهد بود .

پاک نمودن لکه شکلات

پاک کردن لکه شکلات از روی فرش با شامپو فرش

یکی دیگر از بهترین مواد پاک کننده و راه های از بین بردن لکه شکلات از روی فرش استفاده کردن از شامپو فرش می باشد. این شوینده کاملا با الیاف فرش سازگار می باشد . و روی رنگ آن تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

همچنین فرش را زبر و خراب نخواهد کرد و حتی این مواد شوینده سبب پخش شدن رنگ شکلات روی فرش هم نخواهد شد. به همین علت بیشتر مردم تمایل دارند نخستین پاک کننده ای که به کار می برند. شامپو فرش باشد. به کار بردن از این مواد مثل شیوه های پیشین ساده و راحت می باشد. و با یک اسفنج زبر لکه را پاک نمایید. بعد اسفنج را به محلول آغشته نمایید. و روی لکه را ماساژ دهید .

به جهت اینکه لکه شکلات به طور کامل پاک گردد. اسفنج را با فشار روی آن بمالید. تا به طور کامل محو شود. به جای اسفنج از ابر یا دستمال نخی استفاده نمایید. و با آغشته نمودن آن به شامپو فرش رنگ شکلات کاملا از روی فرش پاک خواهد شد . پس از انجام ان عمل لازم است فرش را بشویید. تا مواد پاک کننده کاملا از بین الیاف پاک گردد .

نوشته های مرتبط

بهترین قالیشویی در تهران
قالیشویی

بهترین قالیشویی در تهران

بهترین قالیشویی در تهران از آنجایی که شستشو و نظافت منزل از اهمیت زیادی بهره مند است، فرش، موکت، مبلمان از دسته مهمترین فاکتورهایی هستند

خدمات مبل شویی در منزل
مبل شویی

خدمات مبل شویی در منزل

خدمات مبل شویی در منزل از جمله مهمترین تجهیزات زندگی که بیشتر مستعد آلودگی و کثیفی می باشد، مبلمان هستند. چرا که در معرض رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم