تهران واش

۲۸۸۴ ۴۴۵۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۵۳۷۵ ۲۲۹۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۱۲۱۴ ۹۳۸ ۰۹۱۲

شماره همراه

* پاک کردن لکه لوازم آرایش از فرش *

پاک کردن لکه لوازم آرایش از فرش

ریختن انواع مواد آرایشی به روی فرش یکی از معضلاتی است که اغلب افراد با آن روبرو هستند. بنابراین چیزی که حائز اهمیت است، اینجاست که چگونه از دست این لکه ها خلاص شویم و نحوه پاک کردن لکه لوازم آرایش از فرش به چه صورت است؟! آیا اصلا پاک کردن این لکه ها از روی فرض ممکن است و چگونه میتوان با شست و شوی فرش این کار را انجام داد ؟! از آنجایی که استفاده مکرر از لوازم آرایش در بعضی مواقع باعث کثیف شدن فرش می شود، بهتر است برای افزایش طول عمر فرش خود با روش های پاک کردن این لکه ها آشنا شوید.

پاک کردن لکه لوازم آرایش از فرش

امروزه استفاده از انواع لوازم آرایش به یکی از ملزومات خانم ها تبدیل شده است. به این ترتیب استفاده مکرر از آن ها در بعضی مواقع باعث می شود تا به صورت ناگهانی این لوازم آرایش به روی فرش بریزد. این اتفاق باعث کاهش عمر فرش شده و علاوه بر آن، کثیفی و ناخوشایند شدن ظاهر فرش را به همراه دارد. ولی نیازی نیست نگران باشید. چرا که روش های مهمی وجود دارند که با استفاده از آن ها به راحتی می توانید از دست این لکه ها خلاص شوید. به اینصورت می توانید از آسیب هایی که ممکن است به فرشتان وارد شود جلوگیری کنید.

جالب است بدانید که لکه های ناشی از لوازم آرایش، معمولا لکه های روغنی هستند که پاک کردن آن ها کمی سخت تر خواهد بود. بنابراین نمی توانید برای از بین بردن آن ها از مواد شوینده معمولی و رایج استفاده کنید. قطعا بارها همه شما برای از بین بردن آن ها به سراغ انواع وایتکس و مواد شوینده ای که در خانه داشته اید رفته اید، ولی موفق به از بین بردن آن ها نشده اید. پس بهتر است با انواع روش های مهم آشنا شوید. لازم به ذکر است که در همان لحظه که فرش شما به وسیله انواع مواد آرایشی لک می شود، بهتر است که برای پاک کردن آن سریعا اقدام کنید. همچنین در این زمان به هیچ عنوان به روی لکه را مالش ندهید، چرا که باعث پخش شدن آن و سخت تر پاک شدن لکه می شود.

پاک کردن لکه رژ لب

همه شما حداقل تجربه یکبار ریختن رژ لب به روی فرش و پاک نشدن آن را داشته اید. زمانی که با این اتفاق روبرو شدید، بهتر است که سریعا به وسیله یک جسم نوک تیز، مانند چاقو با دسته قاشق، قسمت غلیظ لکه را از روی فرش جدا کنید. اما باید مراقبت باشید که این کار به آرامی انجام شود. در غیر این صورت ممکن است لکه پخش شود یا عمیق تر به درون فرش نفوذ کند. بعد از آنکه با چاقو لکه را برداشتید، بهتر است از حلال های تمیز کننده خشک شویی استفاده کنید. به این ترتیب به روی لکه اسپری کرده و اجازه دهید در همان حالت چند دقیقه بماند. سپس به وسیله یک مسواک یا اسفنج زیر به روی لکه بکشید. در نهایت مقداری آب به روی فرش اسپری کرده و مراحل قبل را تکرار کنید. برای خشک شدن فرش از باد پنکه نیز می توانید کمک بگیرید.

پاک کردن لکه ریمل

از دسته سخت ترین پاک کننده های دیگر، می توان به ریمل ها اشاره کرد که سیاهی آن ها برای همیشه مانند یک لک به روی فرش جا خوش می کنند. ولی اکنون وقت آن رسیده که برای پاک کردن آن ها اقدام کنید. به دلیل چرب بودن مواد آرایشی، همانطور که یک بار ذکر شد، باید از محلول های شوینده در خشکشویی استفاده کنید. به این ترتیب ابتدا مواد اضافی و بخش غلیظ تر این ماده را با چاقو بردارید. سپس حلال را به روی لکه اسپری کرده و به وسیله یک مسواک یا ابر به روی آن به آرامی ضربه بزنید. در نهایت مقدار آب اسپری کرده و اجازه دهید خشک شود. حتی می توانید در نهایت به کمک یک حوله به روی لکه بکشید تا رطوبت قالی گرفته شود.

پاک کردن لکه کرم پودر

برای پاک کردن کرم پودر، علاوه بر محلول های خشک شویی می توانید از مایع ظرف شویی نیز کمک بگیرید. برای این کار تنها کافی است بخش بیشتر کرم را برداشته و به روی مقدار باقی مانده اندکی آب اسپری کنید. سپس مقداری مایع را به روی مسواک یا یک ابر زبر ریخته و به صورت ضربه ای به آرامی به روی لکه بکشید. در نهایت مقداری آب اسپری کرده و به فرش اجازه دهید خشک شود. اگر با یکبار لکه پاک نشد، بهتر است این کار را یکبار دیگر تکرار کنید. در نهایت به کمک یک حوله می توانید رطوبت فرش را بگیرید. برای از بین بردن لکه می توانید از سرکه سیب نیز استفاده کنید. مقداری سرکه سیب را به روی فرش اسپری کرده و چند دقیقه صبر کنید. سپس به وسیله آب و اسفنج به روی لکه زده و به آن اجازه خشک شدن دهید.

پاک کردن لکه لاک ناخن

پاک کردن لاک ناخن از دسته لکه هایی است که اغلب افراد تصور می کنند هیچ وقت پاک نمی شود. ولی اینطور نیست و با صبر و حوصله می توانید برای پاک کردن لکه لوازم آرایش از فرش اقدام کنید. ابتدا به وسیله یک جسم نوک تیز، لاک ریخته شده را بردارید. بهتر است این کار را سریعا انجام دهید تا رنگ به پشت فرش کشیده نشود. سپس از یک حوله سفید و تمیز استفاده کنید و آن را به سمت مرکز ناحیه لکه به روی فرش فشار دهید. به این صورت از پخش شدن لکه جلوگیری می کند. در نتیجه به صورت ضربه ای به روی آن بزنید تا لکه از بین برود. در هر لحظه لایه ای از مواد لاک را نرم کنید تا جایی که به دقت حذف شود و چیزی باقی نماند.

کلام آخر در رابطه با پاک کردن لکه لوازم آرایش از فرش

پاک کردن لکه لوازم آرایش از فرش از دسته لکه هایی است که افراد تصور می کنند هیچ وقت نمیتوان آنها را از بین برد. ولی به وسیله تکنیک های مهمی به راحتی می توانید از دست این لکه ها راحت شوید و از خراب شدن بافت فرش خود جلوگیری کنید. تنها کافی است در این کار عجله نکنید. چرا که ممکن است باعث پخش شدن لکه شود.

نوشته های مرتبط

بهترین قالیشویی در تهران
قالیشویی

بهترین قالیشویی در تهران

بهترین قالیشویی در تهران از آنجایی که شستشو و نظافت منزل از اهمیت زیادی بهره مند است، فرش، موکت، مبلمان از دسته مهمترین فاکتورهایی هستند

خدمات مبل شویی در منزل
مبل شویی

خدمات مبل شویی در منزل

خدمات مبل شویی در منزل از جمله مهمترین تجهیزات زندگی که بیشتر مستعد آلودگی و کثیفی می باشد، مبلمان هستند. چرا که در معرض رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم