تهران واش

۲۸۸۴ ۴۴۵۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۵۳۷۵ ۲۲۹۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۱۲۱۴ ۹۳۸ ۰۹۱۲

شماره همراه

* چگونه فرش را تا یا لوله کنیم که دوام و طول عمر بیشتری داشته باشد *

چگونه فرش را تا یا لوله کنیم

برای این که بدانیم قبل از شست و شوی فرش چگونه فرش را تا یا لوله کنیم باید در ابتدا به ضرورت نگهداری از فرش بپردازیم. چون تا کردن و یا لوله کردن فرش نیز جزو مراحلی از نگهداری اصولی فرش به حساب می آیند. اگر ما یاد بگیریم که چگونه فرش را تا یا لوله کنیم و به صورت کاملا صحیح و درست این کار را انجام دهیم، می توانیم نقشی مهم در سالم ماندن فرش داشته باشیم.

 همانطور که میدانید در کشور ایران فرش جزو یکی از عناصر مهم در دکوراسیون هر خانه به شمار می آید. و نقش زیادی در زیباسازی دکوراسیون خانه ایفا می کند. و جزو یکی از قدیمی ترین تولیدات ایرانی به حساب می‌آید و دارای تاریخچه ای عظیم نیز هست. فرش ها در طرح ها و رنگ ها و نقش های متنوع و متعددی تولید و یا بافته می شوند. که شما می‌ توانید به سلیقه ی خود و طبق رنگ دکوراسیون حاکم بر خانه یک طرح یا رنگ مناسب را انتخاب کنید.

 به طور کلی فرش ها به دو نوع دستباف و ماشینی تبدیل تقسیم می شوند. که هر کدام از این انواع فرش ها ویژگی های خاص خودشان را دارند و نیازمند مراقبت صحیح می باشند. تا از دوام و طول عمر بالایی برخوردار شوند. از آن جا که قیمت اکثر از اقلام منازل افزایش پیدا کرده است و فرش نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. پس شما باید بدانید که به خوبی از فرش ها مراقبت کنید تا دچار آسیب نشوند و شما را با خسارت های مالی رو به رو نکنند.

رول کردن فرش:

اگر فرش خود را به صورت رول شده جمع می کنید باید توجه داشته باشید که فرش رول شده مخصوصا پس از شست و شوی فرش آ ن را حتماً در کاور های مخصوص فرش قرار بدهید و در صورت در دسترس نبودن کاور، باید فرش رول شده را در پلاستیک یا یک پارچه ی تمیز بپیچید تا گرد و خاک و آلودگی به درون الیاف فرش نفوذ پیدا نکنند. و از ایجاد عرق و کپک زدگی در فرش جلوگیری شود. اگر برای طولانی مدت یک فرش را رول کرده اید و در انباری خانه قرار داده اید، بهتر است که هر چند وقت یکبار به سراغ فرش خود بروید و سری به آن بزنید. چون گذر زمان ممکن است که آسیب هایی به فرش وارد کند. اما سر زدن مداوم و منظم به فرش و باز کردن رول آن باعث می شود که فرش شما هم نفسی تازه کند و از سالم بودن آن اطمینان پیدا خواهید کرد. در مقاله ای که به سوال چگونه فرش را تا یا لوله کنیم ، پاسخ داده می شود، باید هم در مورد نحوه ی صحیح لوله کردن (رول کردن فرش) هم صحبت های لازم انجام پذیرد. 

چگونه فرش را تا یا لوله کنیم ؟

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌ آید که چگونه فرش را تا یا لوله کنیم که در اثر این کار آسیب به فرش وارد نشود. در واقع باید بدانید که نحوه ی صحیح تا کردن یک فرش باعث می شود که به تار و پود آن هیچ آسیبی وارد نشود. اما اگر شما فرش را به شکل اشتباه لوله کنید و یا تا بزنید باعث می شود که تار و پود آن دچار شکستگی و برهم خوردگی شود. و بدین ترتیب ظاهر فرش شما زیبایی اولیه را نخواهد داشت. این نکته در مورد فرش هایی که دستبافت هستند قوت بیشتری می گیرد و شما باید دقت داشته باشید که در امر نگهداری از فرش دستبافت این نکته را به صورت دوچندان رعایت بکنید.

بسیاری از افراد هستند که فرش ها را برای حمل در چمدان یا ساک دستی به صورت خیلی کوچک در می آورند. که این کار می‌ تواند به ضرر های جدی ای به فرش شما وارد بکند. برای این که بدانیم چگونه فرش را تا یا لوله کنیم نیازمند آگاهی به اصول خاص می باشیم. که با رعایت این اصول میتوانیم موجب افزایش طول عمر فرش های خود بشویم.

اولین اصلی که در این امر باید به آن دقت داشته باشید این است که فرش را به صورت پشت‌ و رو پهن کنید و آن را کاملاً صاف و بدون هیچ برآمدگی روی زمین قرار دهید.

در مرحله ی بعدی باید فرش را به صورت طولی از یکی از لب های راست یا چپ به اندازه ی یک سوم تا بزنید و دقت داشته باشید که بیشتر از یک سوم نباشد.

لبه ی دیگر فرش را باید به صورتی تا بکنید که قسمت یک سوم پایانی فرش روی قسمت تا خورده قرار بگیرد و مماس شود. بدین ترتیب فرش شما باید شکلی شبیه به مستطیل بلند و بسیار باریک بگیرد. 

در مرحله ی بعدی باید فرش را کاملا صاف کنید و با لمسی که روی آن انجام می دهید، جهت خوابش را پیدا کنید. بعد از یافتن خواب فرش، باید فرش را بر خلاف جهت خواب، از یک سوم آن را از عرض تا بزنید.

سعی کنید که از روی فرش کنار بروید و سپس روی قسمت تا خورده، بر روی زانو بنشینید. و سپس یک سوم تا خورده را در دو مرحله ی جداگانه تا بزنید. این کار را آنقدر ادامه دهید که فرش به یک مستطیل کوچک و دارای حجم، تبدیل شود. 

در انتها می توانید با یک طناب محکم فرش خود را را خوب و محکم ببندید تا در حین جا به جایی و حمل و نقل تای آن باز نشود. این مراحل، اصولی ترین مراحل برای تا زدن یک فرش می باشند و می توانید این مراحل را در پاسخ به سوال چگونه فرش را تا یا لوله کنیم ، به فرد سوال کننده ارائه دهید. 

سخن پایانی

اکنون که دانستیم چگونه فرش را تا یا لوله کنیم خوب است بدانیم که نگهداری از فرش در بلند مدت در مکانی که دمای آن بالا و گرم می باشد، اصلا اقدام شایسته ای نخواهد بود و موجب آسیب دیدن جدی فرش خواهد شد. پس حتی الامکان سعی کنید که فرش خود را در محیط های گرم و پر حرارت نگهداری نکنید تا آسیبی به الیاف آن ها وارد نشود و ظاهر زیبای آن ها تغییری نکند. 

نوشته های مرتبط

بهترین قالیشویی در تهران
قالیشویی

بهترین قالیشویی در تهران

بهترین قالیشویی در تهران از آنجایی که شستشو و نظافت منزل از اهمیت زیادی بهره مند است، فرش، موکت، مبلمان از دسته مهمترین فاکتورهایی هستند

خدمات مبل شویی در منزل
مبل شویی

خدمات مبل شویی در منزل

خدمات مبل شویی در منزل از جمله مهمترین تجهیزات زندگی که بیشتر مستعد آلودگی و کثیفی می باشد، مبلمان هستند. چرا که در معرض رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم