تهران واش

۲۸۸۴ ۴۴۵۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۵۳۷۵ ۲۲۹۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۱۲۱۴ ۹۳۸ ۰۹۱۲

شماره همراه

* روش های صحیح جارو برقی کشیدن روی فرش *

روش های صحیح جاروبرقی کشیدن روی فرش
روش های صحیح جاروبرقی کشیدن روی فرش

همان گونه که میدانید شستشوی فرش نیز در یکی از روش های نظافتی که همه افراد آن را انجام می دهند و یکی از کارهای دیگر جارو برقی کشیدن به روی فرش است. شاید از نظر شما جارو برقی کشیدن کار ساده ای باشد، ولی اینطور نیست و اگر به نظافت محیط خود اهمیت می دهید، باید بتوانید جارو برقی کشیدن را به بهترین روش انجام دهید. بنابراین بهتر است که با روش های صحیح جاروبرقی کشیدن روی فرش آشنا شوید تا بتوانید همیشه تمیزی را به خانه خود بیاورید. 

چند بار در هفته جارو کنیم؟

فرش ها به دلیل بافت ظریف و زیبایی که دارند، نیازمند مراقبت ویژه هستند تا بتوانند جلوه جذابی در دکوراسیون منزل داشته باشند. در امان نگه داشتن فرش ها از گرد و غبار و هر گونه آلودگی دیگر، تاثیر بسیار زیادی می تواند به روی افزایش عمر فرش ها داشته باشد. همچنین فرشی که بدون رعایت کردن اصول مهم در جارو برقی کشیدن تمیز شود، به زودی خراب می شود. نکته مهمی که اغلب افراد در استفاده از جارو برقی نسبت به آن کم توجه  هستند، این است که هر چند وقت یکبار فرش ها را جارو کنیم. این مورد دقیقا به سلیقه شما و شرایط فروش شما وابسته می باشد و باید توجه کنید که فرش های شما هر چند وقت یکبار کثیف می شوند و نیاز به جارو کشیدن دارند همچنین بهتر است بدانید که پس از شست و شوی فرش چگونه باید آن را جارو بکشید. 

بنابراین اگر خانواده ای پر رفت و آمد هستید، بهتر است که این کار را حداقل هفته ای ۲ تا ۳ بار انجام دهید تا تمیزی همیشه با محیط شما همراه باشد. برای مثال فرش آشپزخانه بیشتر از سایر محیط ها نیازمند جارو کشیدن و رسیدگی است. چرا که رفت و آمد در آن همیشه بیشتر می باشد و فرش بیشتر در معرض کثیفی و آلودگی ها قرار دارد. در نهایت زمانی که قصد دارید برای جاروبرقی کشیدن اقدام کنید، بهتر است که روش های صحیح جاروبرقی کشیدن روی فرش را یاد بگیرید تا بتوانید از فرش و حتی جارو برقی خود نگهداری صحیح داشته باشید تا به زودی زود خراب نشوند. 

روش های صحیح و اصولی جارو برقی کشیدن روی فرش

اکنون که می دانید بهترین زمان برای جارو برقی کشیدن چند وقت یکبار است، وقت آن رسیده که با روش های صحیح جاروبرقی کشیدن روی فرش آشنا شوید تا بتوانید این فرآیند را به صورت اصولی انجام دهید. برخی از این نکات به صورت زیر است:

انتخاب یک جاروبرقی مناسب

قبل از آنکه برای جارو برقی کشیدن اقدام کنید، بهتر است که یک جارو مناسب داشته باشید که بتواند نیازهای شما را در هر زمینه ای برای تمیز کردن فرش برطرف کند. همچنین باید از داروهایی استفاده کنید که دسته قابل تنظیم و دارای ارتفاع بلند داشته باشند که بتوانید تسلط بیشتری در زمان جارو کشیدن داشته باشید. به این ترتیب می توانید فرآیند جارو کشیدن را آسان تر انجام دهید. همچنین به این صورت به راحتی می توانید به تمام نقاط غیر قابل دسترسی اعم از راه پله ها، لبه پله، زیر کمد و یا زیر مبل ها و .. نیز دسترسی داشته باشید و همه آشغال هایی که قابل دید نیستند را جمع آوری کنید. 

نحوه صحیح جارو کردن

اغلب افراد تصور می کنند همین که جارو را به عقب و جلو بکشند، به راحتی می توانند فرش های خود را تمیز کنند. درست است که این کار باعث از بین بردن آلودگی ها و هدایت آن ها به داخل دستگاه می شود، ولی این کار اصول مخصوص به خودش را دارد. بنابراین باید قبل از روشن کردن دستگاه، آشغال‌های بزرگ را برای جلوگیری از خراب شدن جارو برقی با دست از روی زمین و از گوشه کنارهای خانه جمع کند. این آشغال ها می توانند آسیب های جدی به دستگاه شما وارد کنند که مجبور به پرداخت هزینه سنگین می شوید. سپس، یکبار فرش را از بالا به پایین جارو کنید و یکبار نیز از پایین به بالا جاروکشی را انجام دهید. این کار نقش مهمی در محافظت کردن از بافت فرش شما دارد. بهتر است از چرخاندن جارو یا اریب جارو کشیدن خودداری کنید؛ چرا که باعث آسیب به بافت فرش می شود. بهترین نحوه جارو کشیدن، حرکت جارو در جهت پرزهای فرش است. 

هم چنین بخوانید درباره روش های لکه گیری فرش دستباف

استفاده از لوازم جانبی 

تمام جاروبرقی هایی که خریداری می کنید، اغلب دارای لوازم جانبی مهمی هستند که می توانند در نظافت از تاثیر زیادی برخوردار شوند. این وسایل در واقع برای دسترسی ساده تر به تمام نقاط به کار برده می شوند و می توانند به شما کمک کنند تا ساده تر این کار را انجام دهید. برای نمونه آب گیر جارو برقی، از اهمیت زیادی برخوردار است که در زمانی که مایعی به روی قسمتی از فرش ریخته، بهتر است برای جلوگیری از آسیب به بافت فرش، از این تجهیزات مهم در جارو برقی خود در زمان جارو کشیدن استفاده کنید. 

آرام جارو بکشید

با توجه به اینکه برخی از افراد با سرعت و خیلی تند تند شروع به جارو کشیدن می کنند، اگر در این کار حتی اصول مهم را نیز رعایت کرده باشید، این کار می تواند باعث آسیب به بافت فرش شود. بنابراین باید به آرامی جارو بکشید و فرچه جارو را به روی فرش حرکت دهید. فرقی نمی کند که موکت، گلیم و یا فرش را جارو کنید، در هر صورت باید به آرامی برای نظافت به وسیله جارو برقی اقدام کنید. 

کلام آخر

جارو برقی کشیدن یک امر مهم برای نظافت محیط زندگی می باشد. چرا که باعث می شود همه گرد و غبارها، آشغال ها و کثیفی ها از روی فرش جمع شوند. برای این کار بر خلاف تصور خیلی از افراد که فکر می کنند جارو کردن کار ساده ای است، باید اصول مهمی را مدنظر قرار دهید. این کار در حفظ بافت فرش و طول عمر فرش و حتی طول عمر جارو برقی تاثیر به سزایی دارد. اگر فرد خوش سلیقه ای هستید، که جذاب بودن و نو بودن وسایل برایتان اهمیت دارد، باید اصول مهم را رعایت کنید تا وسایل شما به دلیل عدم نگهداری صحیح، کهنه نشوند و طول عمر آن ها کاهش پیدا نکند. با رعایت روش های صحیح جاروبرقی کشیدن روی فرش می توانید همیشه دکوراسیونی تمیز و پاکیزه و زیبا داشته باشید. 

نوشته های مرتبط

بهترین قالیشویی در تهران
قالیشویی

بهترین قالیشویی در تهران

بهترین قالیشویی در تهران از آنجایی که شستشو و نظافت منزل از اهمیت زیادی بهره مند است، فرش، موکت، مبلمان از دسته مهمترین فاکتورهایی هستند

خدمات مبل شویی در منزل
مبل شویی

خدمات مبل شویی در منزل

خدمات مبل شویی در منزل از جمله مهمترین تجهیزات زندگی که بیشتر مستعد آلودگی و کثیفی می باشد، مبلمان هستند. چرا که در معرض رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم