تهران واش

۲۸۸۴ ۴۴۵۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۵۳۷۵ ۲۲۹۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۱۲۱۴ ۹۳۸ ۰۹۱۲

شماره همراه

* شستشوی فرش با نمک چگونه است؟ *

شستشوی فرش با نمک

همانگونه که میدانید شست شوی فرش حالتهای گوناگونی دارد، ما سعی کرده ایم در این مقاله در مورد یکی از آنها با شما صحبت بکنیم.

از بین بردن لکه و آلودگی هایی که به عمق تار و پود فرش نفوذ کرده اند، یکی از چالش هایی است که اغلب افراد با آن روبرو هستند. همه شما بارها راجع به از بین بردن این لکه ها به کمک مواد طبیعی شنیده اید. نمک یکی از انواع موادی است که به راحتی و به صورت غیر قابل باوری می تواند فرش شما را تمیز و پاکیزه کند. بهتر است در ادامه با روش شستشوی فرش با نمک آشنا شوید.

شستشوی فرش با نمک چگونه است؟

تا کنون زمانی که بحث شستشو و تمیز کردن فرش به میان می آمد، همه افراد به سراغ مواد شوینده مخصوص و یا سفید کننده می رفتند که بتوانند لکه های ایجاد شده به روی فرش را تمیز کرده و از بین ببرند. ولی امروزه استفاده از فرآورده های طبیعی باعث شده تا دیگر نیاز به صرف هزینه زیاد برای خرید مواد شوینده نباشید. از جمله مهمترین موادی که می تواند به راحتی به شستشو فرش بپردازد و لکه های آن را از بین ببرد، نمک است. شاید در نظر شما چنین چیزی امکان پذیر نباشد. ولی تنها کافی است یکبار این کار را انجام دهید تا شاهد نتیجه چشمگیر آن باشید. تاثیر نمک و کاربرد آن در تمیزی فرش به حدی زیاد است که باعث درخشان شدن الیاف فرش می شود.

شستشوی فرش با نمک

با توجه به اینکه نمک را همه می شناسیم، تا به حال نشده است که از آن برای چنین ترفندی استفاده کنیم. پس بهتر است که به سراغ آن برویم. نمک بدون آنکه از ترکیب خاصی تشکیل شده باشد و یا دارای مواد مضر و شیمیایی باشد، می تواند به پاکیزگی و تمیز شدن فرش کمک شایانی کند. بهتر است بدانید که شستشوی فرش با نمک چه به تنهایی، چه ترکیب شده در آب و چه ترکیب شده با مواد دیگر، می تواند تاثیرگذار باشد. این موضوع به ویژه درباره الیاف فرش و از بین بردن آلاینده، کرد و غبار و دوده و جدا کردن چربی از فرش صدق می کند. بهتر است با شیوه های شستشو فرش به کمک نمک آشنا شوید.

روش های شستشوی فرش با نمک

نمک یکی از موادی است که همیشه جلوی چشم ما و در آشپزخانه وجود دارد که به صورت روزانه از آن استفاده می کنیم. ولی تا به حال نشده است که به این موضوع فکر کنیم که آیا واقعا می توان از نمک برای تمیز کردن و شستشو فرش استفاده کرد؟ بنابراین بهتر است برای یکبار هم که شده این روش شستشو فرش را به صورت خانگی امتحان کنید و شاهد نتیجه آن باشید. از جمله مهمترین روش هایی که در تمیز شدن فرش به کمک نمک تاثیرگذار هستند می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

استفاده از نمک به تنهایی

زمانی که قصد داشتید لکه ای را از بین ببرید که به تار و پود فرش نفوذ کرده است، کافی است بعد از آنکه با مواد شوینده فرش خود را شستید، و باز هم شاهد از بین نرفتن آن ها بودید، به سراغ نمک بروید. نمک را به روی الیاف فرش به مقدار مناسب ریخته و صبر کنید. خواهید دید که نمک به خوبی آلاینده های کثیفی را به خود جذب کرده است. سپس با دقت تمام سطوح فرش را جاروبرقی بکشید و نمک را جمع کنید. خواهید دید که درخشندگی بار دیگر به فرش های شما مانند روز اول بازگشته است.

نمک، سرکه و مواد شوینده

اگر لکه های سر سخت تری به روی فرش شما وجود داشت که به راحتی پاک نشد، نگران نباشید. چرا که ترکیب نمک با دیگر مواد نیز می تواند چاره ساز باشد. تنها کافی است نمک را با مقداری مواد شوینده و یک لیوان سرکه مخلوط کنید. سپس آن را به کمک یک اسفنج نرم به روی فرش خود بکشید. کل سطح فرش را به خوبی ماساژ داده و شستشو دهید. در پایان خواهید دید که نمک بار دیگر معجزه کرده است. البته لازم به ذکر است که می توانید به تنهایی از نمک و سرکه نیز استفاده کنید. بدون آنکه به مواد شوینده نیازی باشد.

شستشو فرش دستباف و ماشینی با نمک

سوال رایجی که اغلب افراد در استفاده از نمک برای شستشو فرش های خود می پرسند، این است که آیا می توان در فرش های دستباف نیز از نمک برای تمیزی و از بین بردن آلودگی ها و درخشندگی فرش استفاده کرد؟ بهتر است بدانید که فرقی نمی کند که فرش شما ماشینی و یا دستباف است. در هر صورت می توانید برای شستن آن ها و تمیز کردن فرش از نمک استفاده کنید.

شستشوی فرش با نمک

تنها باید در زمان کشیدن نمک به روی فرش به بافت فرش خود دقت کنید. چرا که بهتر است در صورتی که فرش شما دارای بافت حساس تری است، تمیزکاری را به ملایمت بیشتری انجام دهید تا به تار و پود و بافت فرش شما آسیب وارد نشود. در غیر این صورت هیچ محدودیتی برای شستشوی فرش با نمک وجود ندارد و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

مزایای شستشوی فرش با نمک

از جمله مهمترین مزایایی که در اثر شستن فرش با نمک از آنها بهره مند می شویم می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • استفاده از یک روش ساده و کاربردی بدون نیاز به مهارت خاص
  • درخشنده و براق کردن فرش
  • از بین بردن آلودگی ها و کثیفی های فرش
  • یک روش کم هزینه و تاثیر گذار
  • رسیدن به نتیجه مطلوب در کوتاه ترین زمان
  • شستشو آسان و راحت
  • بدون آسیب زدن به تار و پود و بافت فرش

کلام آخر

با توجه به اینکه شست و شوی فرش ها و درخشنده کردن آن ها یک معضل در بین افراد محسوب می شود، به کمک روش های ساده و کاربردی می توان به نتیجه دلخواه رسید. نمک از دسته مواد طبیعی و غیر مضری است که در هر خانه ای وجود دارد و نیاز نیست برای شستن فرش به کمک نمک هزینه زیادی را صرف خرید مواد شوینده خاص بکنیم. بنابراین به راحتی می توان به کمک یک ماده طبیعی که در هر خانه ای وجود دارد، فرش ها را مانند روز اول براق و زیبا و تمیز کرد. 

نوشته های مرتبط

بهترین قالیشویی در تهران
قالیشویی

بهترین قالیشویی در تهران

بهترین قالیشویی در تهران از آنجایی که شستشو و نظافت منزل از اهمیت زیادی بهره مند است، فرش، موکت، مبلمان از دسته مهمترین فاکتورهایی هستند

خدمات مبل شویی در منزل
مبل شویی

خدمات مبل شویی در منزل

خدمات مبل شویی در منزل از جمله مهمترین تجهیزات زندگی که بیشتر مستعد آلودگی و کثیفی می باشد، مبلمان هستند. چرا که در معرض رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم