تهران واش

۲۸۸۴ ۴۴۵۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۵۳۷۵ ۲۲۹۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۱۲۱۴ ۹۳۸ ۰۹۱۲

شماره همراه

* آموزش شستن فرش در خانه *

آموزش شستن فرش در خانه

تسلط بر آموزش شستن فرش در خانه و یادگیری آن باعث می شود که بتوانید به صورت کاملا خود کفا و حرفه‌ ای به شستن فرش های خود در منزل بپردازید. و دیگر احتیاجی به پرداخت هزینه به قالیشویی ها نداشته باشید. از طرف دیگر شستشوی فرش در محل باعث می شود که اطمینان خاطر داشته باشید که فرش به صورت صد در صد پاکیزه می شود. اما فراموش نکنید که این شستشو دارای اصول خاص خود می باشد و اگر این اصول را رعایت نکنید ممکن است که به بافت و زیبایی فرش شما آسیب وارد شود. این اصول در بحث آموزش شستن فرش در خانه جای می گیرد و آگاهی از آن می تواند بسیار مفید و کارساز باشد.

نکات قابل توجه قبل از شستشوی فرش در خانه:

نه تنها فرایند شستشوی فرش در منزل دارای نکات خاصی می باشد، بلکه قبل از شروع این فرایند نیز باید به یک سری نکات اشراف داشته باشید‌. و آن ها به خوبی رعایت کنید. رعایت این نکات باعث می‌ شود که روند شستشوی شما با کیفیت و سرعت بهتری انجام شود. 

آموزش شستن فرش در خانه

• انتخاب فضای مناسب می تواند تاثیر بسیار زیادی روی راحت تر شدن روند شستشوی فرش داشته باشد و قبل از اینکه بخواهید اقدام به شستشوی فرش در منزل داشته باشید، یک فضای مناسب را انتخاب کنید. برای مثال اگر در خانه های آپارتمانی زندگی می کنید پشت بام می تواند گزینه ی مناسبی باشد. اما اگر خانه ی شما حیاط دار است، می‌توانید در حیاط این کار انجام دهید.

• اگر قصد شستشوی فرش دستباف در منزل را دارید باید مطمئن شوید که فرش شما رنگ پس نمی دهد و سپس شروع به شستشو کنید. اگر متوجه شدید که فرش شما ممکن است پس از شستشو و یا در حین شستشو رنگ پس بدهد هرگز نباید در منزل اقدام به شستشوی آن داشته باشید. و نباید به هر قیمتی با یادگیری آموزش شستن فرش در خانه، هر فرش را در منزل شستشو دهید. بهتر است که فرش های دستباف را به دست نیرو های قالیشویی که از دستگاه های مخصوص استفاده می‌ کنند بسپارید.

• سعی کنید که قبل از اقدام به شستشوی فرش، کاملا گرد و غبار موجود روی آن را بتکانید زدودن گرد و غبار باعث می‌ شود که روند شستشو بهتر و عالی تر پیش برود.

• خشک کردن فرش در منزل نیازمند یک سطح شیب دار می باشد. پس حتماً قبل از شروع شستشوی فرش در خانه، یک سطح شیب دار مناسب را برای خشک کردن آن تدارک ببینید.

مراحل آموزش شستن فرش در خانه :

اکنون که با نکات قبل از شستشوی فرش در خانه آشنا شدید می توانید با خیال راحت به امر آموزش شستن فرش در خانه بپردازید و این شستشو را مرحله به مرحله انجام دهید.

خیس کردن فرش:

اولین مرحله در امر آموزش شستن فرش در خانه، خیس کردن فرش می باشد. شما باید به وسیله ی سردوش شلنگ آب به خیس کردن فرش به صورت کاملاً موازی بپردازید. و باید این کار را تا آن مرحله ادامه دهید که سطح فرش به صورت کامل، خیس و مرطوب شود. خیس شدن فرش باعث می‌ شود که در مراحل بعدی کف بهتر تولید شود و سطح فرش تمیز تر خواهد شد.

بهره گیری از مواد شوینده ی مناسب:

بعد از اینکه سطح فرش به صورت کامل خیس و مرطوب شد، باید یک ماده ی شوینده مناسب با فرش را به سطح آن اضافه کنید. بهترین ترکیب برای شستن فرش استفاده از محلول شامپو فرش به اضافه ی کمی پودر دستی و کمی کلر می باشد.

با ترکیب این سه ماده می‌ توانید سطح فرش های خود را کاملاً تمیز کنید و آن را به صورت دقیق شستشو دهید. البته اگر فرش شما زیاد کثیف نمی باشد و سطح آلوده ای ندارد، شامپو فرش به تنهایی نیز می تواند ماده ی شوینده مناسبی برای شستن فرش در خانه به حساب بیاید.

استفاده از فرچه:

در این مرحله باید فرش را با استفاده از فرچه ی مناسب شستشو دهید. توجه داشته باشید که حرکت فرچه روی فرش حتماً باید به صورت بالا به پایین و یا برعکس باشد در غیر این صورت ممکن است که بافت فرش آسیب ببیند و ظاهرش تغییر پیدا کند.

آبکشی:

در این مرحله از آموزش شستشوی فرش در محل پس از این که با فرچه فرش را به صورت کامل نظافت کردید، باید فرش را آبکشی کنید. تا کف های موجود روی سطح فرش از بین بروند. برای این کار می‌ توانید از سر دوش شلنگ آب یا سطل آب استفاده کنید. جریان آب در این مرحله باید از سمت بالا به پایین انجام شود تا کف به خوبی از روی سطح فرش از بین برود.

مراحل آموزش شستن فرش در خانه

پارو کشی:

یکی از مهمترین مراحل در امر آموزش شستن فرش در خانه پارو کشی می باشد. در این مرحله با استفاده از یک پارو با حرکت در جهت خواب فرش آب هایی که در عمق و ریشه فرش نفوذ کرده اند را خارج کنید. زیرا باقی ماندن رطوبت در سطح فرش باعث می شود که ریشه های فرش زرد شوند و خشک شدن فرش را با مشکل رو به رو می‌ کند. به همین علت این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

خشک کردن فرش در آموزش شستن فرش در خانه :

آخرین مرحله از شستشوی فرش در منزل خشک کردن آن می باشد بعد از اینکه پارو کشی را انجام دادید فرش را باید کاملاً آرام به حالت لوله در بیاورید. و با هر لایه لوله کردن پشت فرش را هم آب بکشید. و بعد از اینکه فرش به طور کامل لوله شد باید آن را روی یک سطح شیب دار قرار دهید. تا آب باقی مانده روی فرش از سطح آن خارج شود و پس از این کار باید فرش را جلوی نور خورشید پهن کنید. تا به صورت کامل خشک شود.

قبل از خشک شدن کامل فرش هرگز نباید آن را در منزل پهن کنید. زیرا باعث می‌ شود که بوی رطوبت در فرش باقی بماند و باعث ایجاد فضای نامطبوع در منزل خواهد شد. اگر فرایند خشک کردن فرش را در تابستان و زیر نور شدید خورشید انجام می دهید، می توانید از یک پارچه ی نخی سفید روی سطح فرش استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

بهترین قالیشویی در تهران
قالیشویی

بهترین قالیشویی در تهران

بهترین قالیشویی در تهران از آنجایی که شستشو و نظافت منزل از اهمیت زیادی بهره مند است، فرش، موکت، مبلمان از دسته مهمترین فاکتورهایی هستند

خدمات مبل شویی در منزل
مبل شویی

خدمات مبل شویی در منزل

خدمات مبل شویی در منزل از جمله مهمترین تجهیزات زندگی که بیشتر مستعد آلودگی و کثیفی می باشد، مبلمان هستند. چرا که در معرض رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم