تهران واش

۲۸۸۴ ۴۴۵۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۵۳۷۵ ۲۲۹۱ ۰۲۱

شماره ثابت

۱۲۱۴ ۹۳۸ ۰۹۱۲

شماره همراه

* شستن فرش با تاید *

شستن فرش با تاید

چگونگی شستن فرش با تاید

مواد شوینده برای فرش وابسته به نوع فرش و کیفیت آن میباشد. موادی مانند سدیم، کلر، آب ژاول، تاید و شامپو فرش است. شستن فرش با تاید و بقیه مواد، جزو متریالی است که برای شست و شوی فرش استفاده میشود.

انتخاب نوع موادی که برای شست و شوی فرش استفاده می شود، نقش بسیار زیادی در میزان چربی زدایی و درخشندگی فرش خواهد داشت. قالیشویی برای محقق کردن اهداف مثل، سفید کردن ریشه های فرش، رنگبری فرش،  از بین بردن لکه فرش و کلرینه کردن فرش در انتخاب نوع ماده شیمیایی شوینده فرش، تصمیم گیری می‌کنند.

  • جهت رنگبری از روی فرش از کاهنده بسیار قوی تحت عنوان هیدروسولفیت سدیم استفاده می‌شود.
  • سود سوز آور نیز روی الیافی مانند پنبه، پشم و ابریشم بسیار کاربردی میباشد.
  • برای بازگردانی سفیدی ریشه های فرش نیز معمولاً هیپوکلریت سدیم استفاده می‌شود.
  • خواباندن قالی ها در کلسیم هیپوکلریت نیز اقدامی جهت جلای بیشتر آن محسوب می‌شود.
  • بهترین قالیشویی های مدرن و مکانیزه ی امروزی آنالیز نوع فرش و تعیین بهترین مواد شوینده مخصوص آن قالی را در راس اهداف خود قرار داده‌اند.

شستن فرش با تاید

از چه موادی برای شست‌ و شوی فرش استفاده می‍شود

مواد های شوینده‌ مختلفی در شست و شوی فرشهای ماشینی و دستباف در قالیشویی‌ها مورد استفاده قرار میگیرد که این مواد وابسته به نوع مکانیزه و سنتی بودن قالیشویی که شستن فرش‌ها به آن سپرده شده دارد.

پودرهای مخصوص قالیشویی که دارای آنزیم های قوی است برای لکه های چرب استفاده می‌شود یکی از قدیمی‌ترین موارد است چرا که موجب خشک و یا سفت شدن قالی می‌شود.

شست و شوی با استفاده از آب و تاید یکی از روش‌های سنتی است که امکان تشکیل زرداب را در هنگام شست و شوی بسیار بالا میبرد،

این اتفاق به دلیل باقی ماندن آب چرک و شستشوی ناکافی میباشد. از این رو استفاده از آب ژاول (مایع سفید کننده) تنها گزینه برای سفید کردن ریشه‌های فرش شما است.

و اما شامپو تگزاپون آلمان بهترین گزینه در انتخاب مواد شوینده قالی میباشد. این ماده شوینده فقط با در قالیشویی های مکانیزه مورد استفاده قرار میگیرد. این شامپو فرش با کیفیت برای هر نوع سطحی و هر مدل قالی مناسب است و به طور منحصر به فردی تهیه و ساخته می‌شوند و مدل‌های متنوعی دارد.

استفاده از مواد تثبیت کننده نانو نیز از خدمات یک قالیشویی معتبر و با تجربه برای تضمین سلامت قالی ماشینی یا دستباف شما است. با محلول‌های نانو با قابلیت ۱۳ آنزیم سخت‌ترین و بدترین لکه‌ها نیز به سادگی پاک خواهند شد و فرش شما براق و تمیز می‌شود.

مواد شوینده برای فرش دستباف

برای شستشوی فرش دستباف، با توجه به حساسیت بالا و ارزش زیاد فرش دستباف، استفاده از شامپو فرش با کیفیت و همچنین استفاده قالیشویی از مواد تثبیت کننده رنگ فرش دستباف بسیار دارای اهمیت است.

اما برای رنگ بری فرش های نفیس دستباف در کارخانه‌های قالیشویی از هیدروسولفیت استفاده می‌کنند، این کاهنده بسیار قوی نقش بسیار زیادی در از بین بردن لکه های فرش ایفا میکند. که حتی پدیده رنگ دویدگی قالی ها نیز با این ماده برطرف می‌شود.

در شستشوی قالی‌های دستباف ابریشم با استفاده از مواد قلیایی و محلول کلسیم هیپوکلریت به جلا و زیبایی فرش کمک بسزایی میکند.

مواد احیا کننده مثل سدیم هیدرو سولفیت نیز با قابلیت انحلال زیاد و به اندازه‌ای که به پشم قالی آسیب نرساند استفاده میشود. به کار بردن مواد خنثی یا قلیایی ضعیف برای آبکشی کامل فرش پشمی توصیه شده است

مواد شوینده برای فرش ماشینی

مواد شوینده مخصوص فرش ماشینی با توجه به تار و پود دارای تنوع بسیار زیادی است که می‌تواند انتخاب شما تاید یا شامپو فرش باشد. به طور کلی برای شستن فرش‌های ماشینی در قالیشویی مکانیزه و حرفه‌ای از شامپو استفاده می‌شود

که ابتدا یک ماده شیمیایی کف آلود بر روی فرش ریخته شده و سپس توسط برس گرد موتوری کف را روی فرش پخش می‌کند. در آخر نیز ذرات گرد و غبار مانده بر روی فرش توسط جاروبرقی جمع آوری میشود.

در روش خشک مکانیزه محلول شیمیایی جاذب ریخته شده بر روی فرش. با یک برس مکانیزه مالش داده می‌شود تا ذرات گرد و غبار آن جدا شود.

استفاده از مواد شوینده همراه با مواد سفید کننده و مواد شوینده اسیدی و قلیایی که باعث از بین رفتن رنگ فرش ماشینی می‌شود و در نهایت باعث کاهش عمر فرش می‌شود. به همین دلیل استفاده از این روش به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

همچنین بخوانید درباره: موکت شویی با پولیش

بهترین مواد شوینده برای قالیشویی

قالیشویی مجاز و فوق ما مشهوریت خود را مدیون استفاده از بهترین متریال و مواد اولیه در انواع خدمات قالیشویی است. شامپوهای فرش، وابسته به نوع فرش دارای دسته‌بندی‌های متنوعی در پاک کنندگی است. استفاده راحت و کارایی زیادی این شامپو فرش حاکی از حفظ سلامت فرش‌های دستباف و ماشینی پس از تحویل به شما است.

یک قالیشویی مکانیزه برای زدودن لکه‌ها و پاک کردن و امولسیون کردن مواد چسبنده از این مدل ماده صنعتی کاربردی استفاده می‌کنند. با استفاده از شامپو تگزاپون آلمان بدون احتیاج به دما دهی و با افزودن مواد دیگر وابسته به فرمولاسیون آن می‌شود به برترین نتیجه برسیم.

با پیشرفت صنعت قالیشویی و تکنولوژی‌ روز دنیا می توانید با یک تلفن شستشوی فرش در منزل خود را با استفاده از مواد پودری و آب ژاول فقط در صورت نیاز تجربه کنید و استفاده از سدیم کلر تنها در زمانی به ریشه های قالی کاربرد خواهد داشت.

بهترین مواد شوینده برای قالیشویی

طریقه شامپو فرش کشیدن

  • برای جمع کردن گرد و غبار از از لا به لای تاروپود فرش از یک جاروبرقی با مکش بسیار بالا می بایست استفاده کرد چرا که باقی ماندن گرد و غبار ها در میان پرزها باعث چرک تاب شدن فرش خواهد شد.
  • ازبرس‌هایی با بافت نرم برای پخش کردن شامپوی مخصوص به روی فرش استفاده کنید. اما به هیچ عنوان از برس‌های سیمی و یا زیراستفاده نکنید چرا که این کار به تار و پود فرش آسیب خواهند رساند.
  • با استفاده از آب ولرم محلول شست و شو درست را ایجاد کنید زیرا آب داغ به بافت فرش آسیب خواهند رساند و آب سرد هم قدرت پاک کنندگی بالایی ندارد.
  • پس کار شامپو فرش کشیدن را از قسمت بالایی فرش آغاز کرده و به هیچ عنوان روی قسمتی که کف شامپو فرش زده‌اید راه نروید تا زمانی که خشک شود.
  • پس ازگذشت نیم ساعت روی فرش یک دستمال زبر و یا تور پرده را بمالید تا جهت خواب فرش به حالت اولیه خود برگردد بعد با یک جاروی چوبی فرشتان را به سمت خواب آن جارو کنید.
  • با استفاده از یک برس قدیمی فرشتان را برای سر جای خود قرار گرفتن پرزهای فرش شانه کرده تا فرش نرم و زیبا و تمیز به نظر بیاید .

نوشته های مرتبط

بهترین قالیشویی در تهران
قالیشویی

بهترین قالیشویی در تهران

بهترین قالیشویی در تهران از آنجایی که شستشو و نظافت منزل از اهمیت زیادی بهره مند است، فرش، موکت، مبلمان از دسته مهمترین فاکتورهایی هستند

خدمات مبل شویی در منزل
مبل شویی

خدمات مبل شویی در منزل

خدمات مبل شویی در منزل از جمله مهمترین تجهیزات زندگی که بیشتر مستعد آلودگی و کثیفی می باشد، مبلمان هستند. چرا که در معرض رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم